جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۴۷
IOTC
پنج شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۷۷۳
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک
مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران:

طراحی وساخت شیر چهار راهه 10اینچ برای نخستین بار در کشور

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران از طراحی و ساخت شیر چهارراهه 10 اینچ کلاس 300 توسط متخصصان داخلی کشور خبرداد.

طراحی وساخت شیر چهار راهه   10اینچ  برای نخستین بار در کشور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ،عباس اسدروز اظهارداشت : شیر چهار راهه 10 اینچ یکی از تجهیزات استراتژیکی می باشد که در سیستم میترینگ و پرووینگ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی کاربرد دارد. 

 

وی ادامه داد : با توجه به تشدید تحریم های ظالمانه و عدم امکان تامین این تجهیز از شرکت های امریکایی و اروپایی ، تصمیم بر این شد که تامین این تجهیز کاربردی از طریق شرکت های داخلی صورت پذیرد.

 

اسدروز  افزود : به منظور دست یابی به  اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و همچنین بی نیازی کشور و صنعت نفت از تجهیزات خارجی مهم و کاربری در حوزه های ذخیره سازی و صادرات نفت خام و میعانات گازی ، باحمایت و همکاری شرکت پایانه های نفتی ایران قرارداد طراحی و ساخت این تجهیز با یک شرکت تولید کننده ،دانش بنیان ایرانی بسته شد .

 

مدیرعامل  شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح نمود : ساخت داخل این تجهیز علاوه بر خروج ارز،صرفه جویی مالی قابل ملاحظه ای برای شرکت داشته که با ساخت داخل  آن برای اولین بار در کشور می تواند صنعت نفت را از واردات آن در آینده بی نیاز کند .

 

وی متخصصین مدیریت عملیات و  کارشناسان مدیریت تدارکات و امورکالا شرکت پایانه های نفتی ایران را متولی ساخت این تجهیز خواند و گفت: کلیه مراحل طراحی، شبیه سازیهای کامپیوتری، ساخت و تست این تجهیز، یک سال  به طول انجامید.

 

اسدروز تاکید کرد : تست کارخانه ای آن با حضور نمایندگان اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت انجام و در ماه آینده پس از حمل برروی لوپ پروور میترینگ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی برای صحت سنجی میترهای صادراتی این پایانه نصب و به بهره برداری می رسد .

شیر چهار راهه 1

شیر چهار راهه 5
شیر چهار راهه 4
شیر چهار راهه 3
شیر چهار راهه 2

شیر چهار راهه 6

 

(پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۰۸:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید