پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۴۳
IOTC
چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۷۵۴
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

رئیس‌جمهوری: نفت ایران افزون بر خارک از جاسک هم صادر می‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: از این پس افزون بر خلیج‌فارس از دریای عمان هم نفت صادر می‌کنیم. هزار کیلومتر لوله‌کشی تا چند هفته دیگر افتتاح و نفت ما علاوه بر خارک از جاسک هم صادر می‌شود.

رئیس‌جمهوری:
نفت ایران افزون بر خارک از جاسک هم صادر می‌شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، بعدازظهر سه‌شنبه (۳۱ فروردین‌ماه) در دیدار جمعی از فعالان سیاسی با تأکید بر اینکه با مقاومت و ایستادگی ملت، امروز جنگ اقتصادی دشمن و فشار حداکثری شکست خورده است و خود آمریکایی‌ها و همه دنیا به این شکست اعتراف می‌کنند، گفت: امروز در مذاکرات وین قدرتمندتر از گذشته مذاکره می‌کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه با مقاومت و ایستادگی ملت امروز از پیک مشکلات عبور کرده‌ایم، افزود: هرگونه سخن و حرکتی که به دروغ و تحریف گفته شود و مردم را مأیوس و بی‌نشاط کند، یک خیانت بزرگ است.

 

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به مردم اقتصادی را وعده دادیم که در آن بتوانیم به تورم تک‌رقمی و به رشد دورقمی برسیم، به هر دو رسیدیم. یعنی از سال ۹۴ تورم تک‌رقمی شد. در ۹۵ تک‌رقمی بود، ۹۶ تک‌رقمی بود. حتی در سال ۹۷ که جنگ اقتصادی آغاز شد در سه ماه نخست سال باز تک‌رقمی بود، یعنی توانستیم تورم تک‌رقمی را که دنبال آن بودیم، بعد از ۲۶، ۲۷ سال محقق کنیم که تا آن زمان در کشور تورم تک‌رقمی مداوم نبود. البته مدت کوتاهی تورم تک‌رقمی داشتیم، اما اینکه دو سال و نیم بتوانیم تورم تک‌رقمی را ادامه دهیم، این کاری بود که دنبال کردیم.
 
روحانی عنوان کرد: امروز از پیک مشکلات عبور کردیم، افتتاح‌های بسیار بزرگی داشتیم و مردم ما شاهد بودند که در سال ۹۹ و همین امسال، سال ۱۴۰۰ هر هفته افتتاح‌های بزرگ داریم. هم توسط بنده در پنجشنبه‌های افتتاح و هم روزهای دیگر که وزیران و استاندارها و فرمانداران افتتاح می‌کنند، طرح‌ها، طرح‌های مهم و کم‌نظیری در تاریخ ایران هستند.
 
وی گفت: در پارس‌جنوبی خودکفایی‌هایی رقم خورد و در تولید گاز از یک میلیارد مترمکعب در روز عبور کردیم. به هر حال توانستیم در این چند سال حرکت بزرگی در همه بخش‌های انرژی ایجاد کنیم. تحولی که به‌زودی در زمینه صادرات نفت از دریای عمان انجام می‌گیرد. صادرات نفت ما از خلیج‌فارس بود، از این به بعد هم از خلیج‌فارس و هم از دریای عمان نفت صادر می‌کنیم. هزار کیلومتر لوله‌کشی تا چند هفته دیگر افتتاح می‌شود و نفت ما افزون بر خارک از جاسک هم صادر می‌شود.
(چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۲:۵۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید