پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۴۳
IOTC
جمعه / ۲۶ دی ۱۳۹۹ / ۰۷:۰۴
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۶۸۱
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مرکز ثقل صادرات و ذخیره سازی نفت خام کشور بازدید کردند.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس در سفر به جزیره خارک از تاسیسات شرکت های نفتی و پتروشیمی بازدید کردند

رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مرکز ثقل صادرات و ذخیره سازی نفت خام کشور بازدید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سفری دو روزه  به جزیره خارگ ، پس از شرکت در نشست هم اندیشی با مدیران شرکت های نفتی و پتروشیمی و مسئولین شهری خارگ از تاسیسات پایانه نفتی خارگ بازدید کردند.
 اعضای کمیسیون انرژی در ابتدا با حضور در گلزار شهدای این جزیره، با مقام شامخ شهدای ادای احترام کردند و در ادامه این سفر دو روزه، بازدید از تاسیسات و پروژه های پایانه نفتی خارگ ، شرکت نفت فلات قاره و همچنین پتروشیمی خارگ و برگزاری کمیته فنی  با مدیران شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و مسؤولین شهری خارگ از جمله برنامه‌های این سفر بود.
فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس و عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم و نیز حجت الاسلام موسی احمدی نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه، فرخ علیخانی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید ، عباس اسدروز مدیرعامل پایانه های نفتی ایران و سلمان زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران  اعضای کمیسیون انرژی را در این سفر همراهی می کردند.
عباس اسدروز در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران سازمانی است عملیاتی، تخصصی و حرفه ای که تمامی امور دریافت، ذخیره سازی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی و همچنین ارائه خدمات اندازه گیری و آزمایشگاهی را بر عهده دارد. 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران  افزود: این مهم که با هدف پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور انجام می شود، در چهار منطقه عملیاتی خارگ، شمال ، پارس جنوبی و ماهشهر از طریق فرآیندهای عملیات دریافت، ذخیره سازی، امتزاج، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی ، بارگیری و تخلیه نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله ای و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتیهای نفتکش در حال اجرا است که موجب تکمیل و ارتقای زنجیره ی ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی است.
وی با بیان اینکه جزیره خارگ یکی از مناطق مهم راهبردی و نماد مقاومت ایران اسلامی است افزود: صمیمت و همدلی تاثیر بسیاری در راهبرد جزیره داشته است و در شرایط تحریم ،کارکنان صنعت نفت با روحیه جهادی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی می نمایند و در حوزه های مختلف تعمیراتی،عملیاتی با تکیه بر ساخت داخل تجهیزات کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده اند.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران خاطرنشان کرد: صنعت نفت در جزیره خارگ در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز  به محیط پیرامونی خود توجه ویژه ای دارد و اقدامات بسیار مناسبی را در بخش های عمرانی ،زیرساختی،تردد و حمل دریایی،آبرسانی،بهداشتی و درمانی و... را انجام می دهد.
 
فریدون عباسی در نشست با مدیران ارشد شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار داشت: جزیره خارگ بعنوان مرکز ذخیره سازی و صادرات نفت ایران اسلامی شناخته شده است، در حوزه ذخیره سازی و صادرات با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اقدمات مناسبی در این شرکت صورت گرفته است.
وی افزود: با عنایت به شرایط خاص آب و هوایی مناطق و جزایر جنوبی کشور علی الخصوص جزیره خارگ به سختی کار در بخش های مختلف صنعت نفت واقف هستیم که این سرمایه انسانی با اتکا به همت جهادی خود توانسته علیرغم تحریم ها چرخه تولید و اقتصاد این کشور را با اقتدار نگه دارد. 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به لزوم توجه به منابع انسانی افزود:رسیدگی به مشکلات منابع انسانی در حوزه های مختلف ضرورت دارد و امید می رود در این دوره مجلس بتوانیم بحث حقوق و دستمزد به گونه ای تعریف و تدوین شود که رضایتمندی نسبی کارکنان حاصل شود. 
وی تصریح کرد:امیدواریم همان طور که جزیره خارگ به‌صورت متوالی مورد بمباران قرار گفت اما صادرات نفت ما متوقف نشد، امروز هم بتوانیم شوک‌های اقتصادی را مدیریت کنیم تا اقتصاد کشور هم بیش از پیش قوی شود.
عباسی، نقش مهم نیروی انسانی متعهد و متخصص را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: همیشه کارکنان با اتکال به خداوند متعال حرف اول و آخر می‌زنند و این مهم سبب شد جزیره مهم و استراتژیک خارگ در جنگ 8 ساله پایدار بماند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از نظمی که در صادرات نفت خام در خارگ وجود دارد برای  تولید و  صادرات محصولات نهایی نفت خام الگو گرفته شود تا در صادرات محصولات نفت خام،  ارزش افزوده لازم ایجاد شود.

 

بازدید کمیسیون انرژی 1

بازدید کمیسیون انرژی 2

بازدید کمیسیون انرژی 3

بازدید کمیسیون انرژی 4

بازدید کمیسیون انرژی 5

بازدید کمیسیون انرژی 7

بازدید کمیسیون انرژی 16

بازدید کمیسیون انرژی 17

بازدید کمیسیون انرژی 25

بازدید کمیسیون انرژی 19

بازدید کمیسیون انرژی 18


بازدید کمیسیون انرژی 14
بازدید کمیسیون انرژی 12
بازدید کمیسیون انرژی 11
بازدید کمیسیون انرژی 9

بازدید کمیسیون انرژی 24
بازدید کمیسیون انرژی 23
بازدید کمیسیون انرژی 22
بازدید کمیسیون انرژی 21
بازدید کمیسیون انرژی 20

بازدید کمیسیون انرژی 13

بازدید کمیسیون انرژی 29
بازدید کمیسیون انرژی 28
بازدید کمیسیون انرژی 27
بازدید کمیسیون انرژی 26
بازدید کمیسیون انرژی 31
بازدید کمیسیون انرژی 30

بازدید کمیسیون انرژی 37
بازدید کمیسیون انرژی 36
بازدید کمیسیون انرژی 35
بازدید کمیسیون انرژی 34
بازدید کمیسیون انرژی 33
بازدید کمیسیون انرژی 32

بازدید کمیسیون انرژی 43
بازدید کمیسیون انرژی 42
بازدید کمیسیون انرژی 41
بازدید کمیسیون انرژی 40
بازدید کمیسیون انرژی 39
بازدید کمیسیون انرژی 38

بازدید کمیسیون انرژی 55
بازدید کمیسیون انرژی 54
بازدید کمیسیون انرژی 53
بازدید کمیسیون انرژی 52
بازدید کمیسیون انرژی 51
بازدید کمیسیون انرژی 50
بازدید کمیسیون انرژی 49
بازدید کمیسیون انرژی 48
بازدید کمیسیون انرژی 47
بازدید کمیسیون انرژی 46
بازدید کمیسیون انرژی 45
بازدید کمیسیون انرژی 44

بازدید کمیسیون انرژی 60
بازدید کمیسیون انرژی 59
بازدید کمیسیون انرژی 58
بازدید کمیسیون انرژی 57
بازدید کمیسیون انرژی 56

بازدید کمیسیون انرژی 67
بازدید کمیسیون انرژی 66
بازدید کمیسیون انرژی 65
بازدید کمیسیون انرژی 64
بازدید کمیسیون انرژی 63
بازدید کمیسیون انرژی 62
بازدید کمیسیون انرژی 61

عکس : محمد پنهان 

(جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹) ۰۷:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید