جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۵۷
IOTC
دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۹
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۶۶۶
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک
همزمان با رعد و برق و بارش ۲۱۷ میلیمتری باران در پایانه خارگ:

نجات سقف مخزن ذخیره سازی تا انجام عملیات پهلودهی نفتکش در شرایط سخت و ناپایدار جوی

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت : با همدلی و فداکاری و اتخاذ تدابیر مناسب و ارزیابی ریسک های موجود ، علیرغم رعد و برق ، بارش رگباری باران، آبگرفتگی و همچنین طوفان شدید طی چند روز اخیر تا کنون هیچگونه خسارتی به زیرساخت های حیاتی صنعت نفت در پایانه نفتی خارگ وارد نشده است.

نجات سقف مخزن ذخیره سازی  تا انجام عملیات پهلودهی نفتکش  در شرایط سخت و ناپایدار جوی
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، عباس اسدروز اظهار داشت : از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر که از روز پنجشنبه هفته گذشته در استان بوشهر فعال شده ، جزیره خارگ با ۲۱۷ میلیمتر رکورددار بیشترین میزان در این بارندگی را داشت.

وی ادامه داد : با هماهنگی به عمل آمده در بخش های مختلف شرکت و  تلاش کارکنان متعهد و سخت کوش شرکت پایانه های نفتی ایران در بخش های مختلف عملیات ، HSE و پشتیبانی علیرغم اینکه همزمان با رعد و برق شدید ، بیش از 200 میلی متر بارش باران داشتیم اما خساراتی به تاسیسات ذخیره سازی و اسکله های صادراتی وارد نشد و هیچ گونه خللی در فرایندهای عملیاتی شرکت به وجود نیامد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد : طبق برنامه ریزی قبلی  به دلیل نیاز عملیاتی برای جلوگیری از سرریز مخازن ، تلاشگران عملیات دریایی با ارزیابی کلیه ریسک های عملیاتی و تلاش بی سابقه، اقدام به پهلودهی نفتکش به اسکله های صادراتی نمودند.

وی افزود: این عملیات ، در شرایط طوفان شدید و مواج بودن دریا در حالی که سرعت ورزش باد  به 30 تا  40 گره دریایی و ارتفاع موج بین 6 تا 7 فوت بود ، همراه با رعد و برق و  بارش باران شدید انجام گرفت.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ اظهارداشت: در این شرایط سخت و در عملیاتی دیگر ،بدلیل بارش شدید باران سقف یکی از مخازن ذخیره سازی دچار آبگرفتگی  و تجمع آب باران شد که با واکنش سریع و اقدام به موقع تیمی از کارکنان عملیات صادرات ،  HSE  و ترابری پایانه نفتی خارگ و با استفاده از تجهیزات و منابع موجود،تخلیه آب به موقع و قبل از بروز حادثه ای انجام شد.
وی تصریح کرد : در شرایط خاص فعلی و به دلیل نیاز عملیاتی به مخازن ذخیره سازی ، تعمیرات اساسی برخی از مخازن  ذخیره سازی به موقع انجام نشده است اما با همدلی ،فداکاری و اتخاذ تدابیر مناسب و ارزیابی ریسک های موجود ، تاکنون این مشکلات و محدودیت ها مانعی در انجام به موقع و دقیق فرآیندهای عملیاتی ایجاد ننموده است.

اسدروز تاکید کرد : نگاه حمایتی وزیر محترم نفت و همچنین مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران  و معاون محترم ایشان در امور تولید و  تخصیص ۱۵ درصد فوق العاده اخیر دریایی به سرمایه های انسانی شرکت پایانه های نفتی ایران قطعاً موجب دلگرمی و انگیزه بیشتر  در راستای خدمت به صنعت نفت کشور شده است که جا دارد از همه کسانی که به هر نحوی در این زمینه همکاری داشته‌اند قدردانی نمایم.

 

رعد و برق 4
رعد و برق 1

رعد و برق 2

رعد و برق 5
رعد و برق 3رعد و برق 6

هوای نامساعد
هوای نامساعد

(دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹) ۲۰:۲۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید