پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۲۸
IOTC
چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
سرویس : عسلویه
کد خبر : ۴۶۲۷
گزارشگر : ۲۹
سرویس عسلویه

یک تجهیز کاربردی در شرکت پایانه‎ های نفتی ایران ساخت داخل شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از ساخت یک تجهیز کاربردی در این شرکت با استفاده از توان متخصصین این شرکت و شرکت های دانش بنیان داخلی خبر داد

یک تجهیز کاربردی در شرکت پایانه‎ های نفتی ایران ساخت داخل شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهارداشت: پایانه های نفتی ایران به عنوان یکی از شریان های حیاتی اقتصاد کشور ؛ شرکتی که در واقع آخرین حلقه از زنجیرۀ ارزش انرژی کشور می باشد.
وی افزود: مهم‌ترین رسالت شرکت پایانه های نفتی ایران را می توان پشتیبانی از تولید نفت و گاز کشور دانست که در راستای انجام ماموریت ها و وظایف سازمانی خود با ایمنی، کیفیت و استاندارد تمام ظرفیت های لازم را به کار می گیرد. 

اسدروز تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، استفاده از توانمندی‌های داخلی است تا بر اساس آن در خرید تجهیزات خارجی بی نیاز شویم و واحدهای فنی و مهندسی این شرکت گام‌های مؤثری در امر خودکفایی تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز شرکت برداشته  و با این کارها صرفه‌جویی ارزی بالایی به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: در شرایط خاص کنونی و با توجه به شرایط تحریم ، متخصصین این شرکت با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی موفق شدند یکی از تجهیزات کاربردی گوی شناور را طراحی و ساخت داخل نمایند .

اسدروز گفت : تمامی گوی های شناور که جهت بارگیری سیالات  استفاده می شوند با توجه به ماهیت چرخشی در حین بارگیری و اتصال به کشتی دارای تنش های حرکتی برروی خطوط جریانی می باشد که این ارتعاشات و تنش های ناشی از نوسانات فشار سیال و همچنین حرکت تجهیزات توسط اتصال ارتجاعی ( لرزه گیر) جذب و مهار می شود.
وی تاکید کرد : تجهیز ساخته شده  لرزه گیر( EXPANSION  JOINTS ) به عنوان یک تجهیز تولید خارج و در انحصار شرکت گارلوک امریکا می باشد و با توجه به عدم امکان خرید، توسط متخصصین شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت های داخلی طراحی و ساخته شد که با این کار گام‌های مؤثری در امر خودکفایی تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز پایانه‌های نفتی ایران برداشته و هزینه ساخت آن حدود یک دهم نمونه خارجی آن بوده که صرفه‌جویی ارزی بالایی  به همراه داشته است.
اسدروز خاطرنشان کرد: ساخت داخل علاوه بر منافع مادی سبب کاهش زمان و هزینه‌های تأمین کالا، افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل کشور، کاهش وابستگی به خارج از کشور، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان کشور و همچنین استمرار و پایداری زنجیره ارزش نفت و گاز می‌شود که دستاورد آن حرکت به سمت خودکفایی و تولید قطعات یدکی حساس پرمصرف در داخل کشور خواهد شد.

گفتنی است این تجهیز پس از انجام تست های لازم بر روی دو دستگاه گوی شناور پایانه میعانات گازی پارس جنوبی عسلویه نصب و عملیاتی گردید.

(چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید