جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۵۲
IOTC
شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۵۶۳
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

هفتمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در ارتباط با کنترل ویروس کرونا برگزار شد

شنبه ( 10 خرداد ) هفتمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در ارتباط با بررسی آخرین اقدامات کنترلی پیشگیری شیوع کرونا و انجام پیش بینی های لازم در جزیره خارگ برگزار شد.

هفتمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در ارتباط با کنترل ویروس کرونا برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، هفتمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در ارتباط با بررسی آخرین اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام پیش بینی های لازم با حضور مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ ، اعضای شورای تامین ، مسئولین بخش شهری خارگ ، روسای HSE شرکت های نفتی ،فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین و کارشناسان بهداشت و درمان برگزار شد.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ و مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در این نشست با مهم دانستن جایگاه جزیره خارگ به عنوان دروازه دیپلماسی انرژی کشور  به تشریح اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: از آغاز شیوع این ویروس در کشور ،متعاقب آن در جزیره خارگ نیز نشست هایی به منظور هماهنگی کلیه سازمان ها با محوریت جلوگیری از شیوع این ویروس در جزیره خارگ برگزار و تصمیماتی اخذ و به اجرا درآمد.

عباس اسدروز افزود : مهمترین اقدامات انجام شده در جزیره در قالب چهار گام پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازیابی پیش بینی و اجرا شدند که در انجام این اقدامات همکاری و هم افزایی بسیار خوبی مابین سازمان ها و شرکت های نفتی و پتروشیمی و یگان های نظامی وجود داشته است .

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ افزود : با توجه به اینکه راه های ورود به جزیره خارگ از طریق دریا و فرودگاه انجام می شود و عمده نفرات شاغل در شرکتها از شهرهای  مختلف کشور می باشند از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس در کشور ، کنترل لازم شامل تب سنجی از مسافرین در مبادی ورودی به جزیره در دستور کار قرار گرفت و غربالگری توسط بهداشت و درمان صنعت نفت و علوم پزشکی انجام شد که تا کنون هم ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود :یکی دیگر از اقدامات محدود کردن ورود افراد از شهرهای پرخطر و با ریسک بالا بود که در چندین نوبت تعداد پروازهای ورودی و کشتی های مسافربری به جزیره کاهش داده شد.

اسدروز ادامه داد : آموزش افراد ، تامین و توزیع وسایل حفاظت فردی و ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی به صورت مستمر ،  تعطیلی مساجد و نظارت بر اصناف و رعایت مصوبات وزارت بهداشت در مورد فاصله گذاری هوشمند،اطلاع رسانی و انتشار اخبار از کانال صحیح، تعطیلی باشگاه ها، اماکن ورزشی و رستوران ها، پایش کارکنان و عوامل دخیل در امر تهیه و طبخ مواد غذایی، تعطیلی اماکن و مشاغل پرخطر مطابق با دستورالعمل کمیته ملی مقابله با کرونا ، برگزاری جلسات با حداقل نفرات و ....  از جمله دیگر اقداماتی بود که در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا  تاکنون  درجزیره خارگ انجام شده که ماحصل این اقدامات وضعیت مطلوب حال حاضر جزیره  است .

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ تاکید کرد : مردم اگر از قرنطینه احساس خستگی کنند و رعایت فاصله گذاری نشود در جزیره به شرایط خطر می رسیم و شرایط سخت می شود  با این تفاوت که در جاهای دیگر دسترسی به مراکز درمانی زیاد است اما در اینجا شرایط به مراتب متفاوت تر است و می طلبد که مردم حساسیت های لازم را مثل ابتدای شیوع این ویروس داشته باشند تا شرایط کشور به حالت عادی و مطلوب برسد.

در این نشست همچنین رئیس پایانه نفتی خارگ با تشریح اقدامات کنترلی لازم در راستای شیوع  ویروس کرونا اظهار داشت: در جزیره خارگ به عنوان یکی از مهمترین مراکز صنعتی و عملیاتی کشور همبستگی فوق العاده ای بین حوزه صنعت و شهری وجود دارد و می بایست  این روند تداوم داشته باشد.

سیدمحمد جواد موسوی با تاکید بر انجام فرایند غربالگری و کنترل در مبادی ورودی به جزیره افزود: در فرآیندهای عملیاتی  با توجه به مسئولیت‌های واگذار شده توسط وزارت نفت به شرکت پایانه های نفتی ایران، در این پایانه ضمن رعایت اصول ایمنی، جهادگران عرصه تلاش و خدمت در حال انجام مأموریت‌های محوله خود هستند.

در ادامه این نشست مسئولین و کارشناسان به بیان گزارش اقدامات انجام شده در حوزه عملکردی خود و ارائه نظرات کارشناسی در راستای بهبود شرایط پرداختند.

هفتمین نشست کرونا  13

هفتمین نشست کرونا  4
هفتمین نشست کرونا  3
هفتمین نشست کرونا  2هفتمین نشست کرونا  10
هفتمین نشست کرونا  29
هفتمین نشست کرونا  28
هفتمین نشست کرونا  27
هفتمین نشست کرونا  26
هفتمین نشست کرونا  25
هفتمین نشست کرونا  24
هفتمین نشست کرونا  23
هفتمین نشست کرونا  22
هفتمین نشست کرونا  21
هفتمین نشست کرونا  20
هفتمین نشست کرونا  19
هفتمین نشست کرونا  18

هفتمین نشست کرونا  17
هفتمین نشست کرونا  16
هفتمین نشست کرونا  15
هفتمین نشست کرونا  14
هفتمین نشست کرونا  12
هفتمین نشست کرونا  11
هفتمین نشست کرونا  9
هفتمین نشست کرونا  8
هفتمین نشست کرونا  7
هفتمین نشست کرونا  6

هفتمین نشست کرونا  5
هفتمین نشست کرونا  1

عکس : محمد پنهان

(شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۰۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید