شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۹
IOTC
پنج شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۴۹۱
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

در اولین روز از هفته منابع طبیعی و با حضور مسئولان ، مراسم درختکاری همزمان با سراسر کشور در جزیره خارگ برگزار شد.

مراسم روز درختکاری صبح روز پنج شنبه به همت شرکت پایانه های نفتی ایران و شهرداری خارگ با حضورمدیران نفتی و مسئولین شهری در جزیره خارگ برگزار شد.

در اولین روز از هفته منابع طبیعی و با حضور مسئولان ، مراسم درختکاری همزمان با سراسر کشور در جزیره خارگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، در این مراسم که با حضور عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ، بخشدار، شهردار و دیگر مسئولان شهری در باغ بصیرون ( باغ پیرمرد ) برگزار شد؛ مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه درختکاری در جزیره خارگ خاطر نشان کرد: شرکت پایانه های نفتی ایران شرکتی است فنی ، عملیاتی و حرفه ای علیرغم وظایف ذاتی در زمینه دریافت ، ذخیره سازی و صادرات نفت خام و همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی هیچ گاه فقط به بعد فنی توجه نکرده و به محیط پیرامون و به خصوص به محیط زیست توجه ویژه ای داشته که این به عنوان بخشی از مسئولیت های اجتماعی شرکت می باشد .

اسدروز در ارتباط با پروژه جاده دسترسی به باغ بصیرون ( باغ پیرمرد) هم بیان داشت : این پروژه با برآورد اولیه حدود  20 میلیارد ریال اما بدون صرف هزینه و واگذاری پروژه به بخش خصوصی و با استفاده از امکانات داخلی و تجهیزات راه سازی شرکت انجام شد.

وی اضافه کرد: این پروژه  به طول 1500 متر و عرض 6 متر و مساحت 9000 متر مربع و حجم خاکریزی و مصالح سنگی 8100 متر مکعب در مدت زمان یک ماه با پیگیری اداره عملیات صادرات و توسط کارکنان تلاشگر ترابری  پایانه نفتی خارگ ساخته شد.

محمود رضایی بخشدار ویژه خارگ نیز افزود: امروزه غرص درخت یک وظیفه همگانی برای آحاد مردم است و نیاز روز افزون مردم به اکسیژن می طلبد که ما  ایجاد فضای را وظیفه ای ملی بدانیم.

وی تصریح کرد : در جزیره خارگ ، شرکت های نفتی و علی الخصوص شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه محیط زیست و زیستگاه آهوان کارهای ماندگاری را انجام داده و همیشه به عنوان شرکتی پیشتاز بوده است.

عبدالحمید صفایی شهردار خارگ نیز ادامه داد : مجموعه شهرداری خارگ امسال در راستای فرهنگ سازی و توجه به اهمیت محیط زیست  با خرید 350 اصله درخت مرکبات و توزیع در بین اهالی خارگ اقدام کرده و با توجه به اینکه این درختان به صورت شناسامه دار هستند، هرکدام از شهروندان که درطول سال از درختی که به ایشان تحویل داده شده بهتر نگهداری کند از پرداخت عوارض سالیانه شهر معاف می گردد.

در ادامه این مراسم چندین قطعه نهال در باغ بصیرون و پارک خطی شهرداری غرس گردید و این سنت پسندیده گرامی داشته شد.

(پنج شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸) ۱۸:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید