پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۹
IOTC
سه شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۶
سرویس : عسلویه
کد خبر : ۴۴۸۰
گزارشگر : ۲۹
سرویس عسلویه
با همکاری شرکت های دانش بنیان ؛

متخصصین فنی پایانه های نفتی ایران انحصارشرکت های آمریکایی و انگلیسی در ساخت تجهیزات را شکستند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از اعلام ساخت تجهیزات حیاتی و کاربردی صنعت نفت کشور توسط متخصصین این شرکت با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی خبر داد.

متخصصین فنی پایانه های نفتی ایران انحصارشرکت های آمریکایی و انگلیسی در ساخت تجهیزات را شکستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار داشت : متخصصین فنی شرکت پایانه های نفتی ایران در پایانه میعانات گازی عسلویه  با استفاده از دانش نظری و مهارت‌های عملی خود و با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت اولین عملگر برقی NQ900  ( معادل IQ35) و  کنترلر دستگاه نمونه گیر خودکار شدند .

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: دستگاه نمونه گیر خودکار برای اندازه گیری  مقدار محصولات ارسالی فازهای پالایشگاهی به کار می رود و نقش اساسی در سنجش کیفیت محموله های ارسالی دارد و عملگر برقی  برای باز و بسته کردن شیرهای صنعتی دارای کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است و انحصار ساخت این تجهیزات فقط در اختیار شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی بوده است.  

اسدروز خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت این تجهیزات توسط متخصصین داخلی باعث عدم وابستگی به شرکت های خارجی و جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف خرید دستگاه‌های خارجی شده است.

وی تاکید کرد : ساخت این تجهیزات حیاتی صرفه جویی 80 میلیارد ریالی را برای شرکت در برداشته است.

اکچویتر

 

(سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۵۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید