پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷
IOTC
چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۴۷۱
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

چهارمین کارگاه آموزشی بحران بلوغ در جزیره خارگ برگزار شد

به همت مرکز مشاوره و روانشناسی پایانه نفتی خارگ ،چهارمین کارگاه آموزشی بحران بلوغ با حضور والدین دانش آموزان در سالن اجتماعات ارشاد برگزار گردید

چهارمین کارگاه آموزشی بحران بلوغ در جزیره خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، (سه شنبه 29 بهمن ماه) چهارمین کارگاه بحران بلوغ با حضور دکتر مریم صف آرا روانشناس بالینی و استاد دانشگاه و تعدادی از بانوان در سالن اجتماعات ارشاد پایانه نفتی خارگ برگزار گردید.

دکتر صف آرا در این نشست به ضرورت توجه به زیر ساخت های تربیتی اشاره کرده و تصریح نمودند زیرساخت های تربیتی موثر و مثبت در سیستم خانواده احتمال گذر موفق از دوره بلوغ را ممکن تر ساخته و چالش و بحران کمتری به بار می آورد.

وی گفت: بی قراری و بد رفتاری نوجوانان در این دوره نباید با مقابله ، تنبیه و یا تهدید پاسخ داده شود، با قید پذیرش طبیعی بودن این قبیل رفتارها در این برهه زمانی ، با مدارا ، تاب آوری و سپس مذاکره ی موثر مولد رفتارها و عکس العمل های بد بعدی نباشیم.

دکتر صف آرا در ادامه اشاره داشتند، پاسخ های موثر و هدفمند ما به رفتارهایی که به اقتضای طبیعت دچار نوسان و ناهنجاری میشود ، شاید در کوتاه مدت نتواند به نتیجه موثری بیانجامد ، اما بی شک در بستر زمان ، مجتمع شدن مجموعه پاسخ های موثر به رفتارهای برانگیخته ی موقعیتی ، می تواند برایند خوبی را حاصل کند. بنابراین لازم است که در دوره تربیتی و به ویژه در مرحله بلوغ با قید و شرط حصول تغییر مثبت زودهنگام در رفتارهای نوجوان خود، وارد عمل نشده، بلکه بی قید و شرط و صرفا مبنی بر قاعده رفتار درست اعمال تربیت کنیم و باور داشته باشیم که سرمایه گذاری ما در امر تربیت، برای به ثمر نشستن، معطل زمان است.

ایشان در پایان اشاره داشتند لازم است که مادران به اغراق، فرزندان نوجوان را در حال غرق شدن نپنداشته و خود را تنها ناجی او فرض نکنند. و صرفا به اندازه ی مادری ِ تربیت ایفای نقش کرده و از خود و از فرزندان شان انتظار داشته باشند. چرا که بخش دیگر شخصیت و رفتارهای وی در جریان تعاملی با همسالان، جامعه و محیط شکل گرفته و به تکامل می رسد.

 

بحران بلوغ 14
بحران بلوغ 13
بحران بلوغ 12
بحران بلوغ 11
بحران بلوغ 10
بحران بلوغ 9
بحران بلوغ 8
بحران بلوغ 7
بحران بلوغ 6
بحران بلوغ 5
بحران بلوغ 4
بحران بلوغ 3

بحران بلوغ 2
بحران بلوغ 1

 

(چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸) ۱۱:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید