جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۱۲
IOTC
پنج شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۴۵۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

برگزاری نشست آمادگی مقابله و کنترل ویروس کرونا در منطقه عملیاتی جزیره خارگ

با دستور مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ، اولین جلسه بررسی راهکارهای آموزشی و تدوین استراتژی اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس ، با حضور مسئولین HSE و بهداشت دیگر شرکت های نفتی مستقر در جزیره در پایانه نفتی خارگ برگزارشد

برگزاری نشست آمادگی مقابله و کنترل ویروس کرونا در منطقه عملیاتی جزیره خارگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، سیدمحمد جواد موسوی در این نشست اظهار داشت: با نظارت و راهبری دکتر اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری جزیره خارگ تیم هایی متشکل از کارشناسان HSE در منطقه عملیاتی خارگ ، بررسی ها و آموزش های لازم را در زمینه آموزش و چگونگی نحوه مقابله با ویروس می دهند.

رییس پایانه نفتی خارگ با اشاره به منشا و شیوع این بیماری در کشور چین گفت : این بیماری در 4 دیماه 1398 خوشه ای از موارد عفونت شدید تنفسی در شهر ووهان استان هوبای کشور چین گزارش شد که در ابتدا براساس مشهدات اینگونه به نظر می رسید که برخی از بیماران تاریخچه حضور یا کار در بازار عمده فروشی ماهی و غذاهای دریایی را دارند لذا بازار مذکور در اول ژانویه 2020 تعطیل شد و اقدمات سلامت محیط و گندزدایی در آنجا به طور کامل به انجام رسید .

موسوی تصریح کرد : تا کنون موردی از ویروس کرونا در این جزیره مشاهده و یا گزارش نشده اما مدیریت شرایط اضطرار جزیره خارگ ، به مراکز بهداشتی ، درمانی و بیمارستان صنعت نفت و الخصوص اداره قرنطینه خارگ اعلام کرده برای مقابله با این بیماری آماده باشند و آموزش های لازم را نیز توسط این واحدها داده شده تا به محض شناسایی مواد اولیه ، سریعاً بیماری را کنترل کنند .

در ادامه این نشست دکتر محسن لشکری رییس بهداشت درمان صنعت نفت خارگ اظهار داشت : گزارش های وزارت بهداشت حاکی از این است که تا شامگاه چهارشنبه هیچ گونه موردی از ابتلا به کرونا ویروس در کشور وجود نداشته است .

وی با عنوان این مطلب که در 70 درصد موارد ، افراد مبتلا به کرونا ویروس بدون نیاز به بستری شدن درمان می شوند و بهبود می یابند ، گفت : دوره پنهان این بیماری بین سه تا چهارده روز است و مشکل همین جا است که این احتمال وجود دارد فردی که دو روز قبل مبتلا شده باشد بدون علامت بیماری وارد کشور شود .

وی در عین حال از ورود این ویروس جدید به منطقه خاورمیانه خبر داد و افزود : در کشور امارات متحده عربی ، یک خانواده چینی به کرونا ویروس مبتلا شده اند و تایید شده است .

در این نشست همچنین عبدالوحید حیدری رییس HSE پایانه نفتی خارگ دلایل برگزاری این نشست را با توجه به رسالت و مسئولیت شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ عنوان نمود و با بیان اینکه گستردگی فعلی بیماری تا مرزهای کشور پیشروی داشته است ، انجام اقدامات پیشگیرانه در همه سطوح با ارائه راهکارهای مدیریتی با هدف پوشش حداکثری موارد در جهت پیشگیری از ورود افراد مشکوک و انجام کنترل های لازم در سطوح برون سازمانی و درون سازمانی تا قبل از ورود را ضروری دانست .
به گزارش روابط عمومی پایانه های نفتی ایران، این نشست با حضور مسئولین HSE و بهداشت شرکت های نفتی و پتروشیمی مستقر در جزیره خارگ برگزار شد.


نشست  2 

نشست  1  

نشست  9  

نشست  8  

نشست  7  

نشست  6  

نشست  5  

نشست  4  

نشست  3  


نشست  17  

نشست  15  

نشست  14  

نشست  13  

نشست  12  

نشست  11  

نشست  10  

(پنج شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸) ۲۱:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید