پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۰۶
IOTC
دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۲۱:۳۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۴۳۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بیست و دومین نشست کمیته ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

بیست و دومین نشست کمیته تخصصی ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی نفت ایران،شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۸ به میزبانی شرکت نفت و گاز پارس وبا حضور روسا و کارشناسانHSE شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد.

بیست و دومین نشست کمیته ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، این نشست که با حضور مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، رئیس HSE شرکت نفت و گاز پارس و نمایندگانی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، موضوعاتی چون ارتقا و بهبود وضعیت تجهیزات و سیستم‌های ایمنی و آتش‌نشانی در تأسیسات و ساختمان‌ها، ارتقای سطح کنترل عملیات، پیشگیری، کاهش و مدیریت حوادث، مدیریت ریسک و مدیریت HSE پیمانکاران مورد بررسی قرار گرفت.

 مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران در این نشست از کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی روند حوادث صنعت نفت و گاز خبر داد و گفت: از دو سال گذشته تا کنون استانداردسازی ایستگاه‌ها و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.

مانی عبداله‌زاده راد گفت: اگرچه شرکت ملی نفت ایران در سال‌های اخیر با محدودیت‌هایی در منابع مالی مواجه بوده است، اما با حمایت مدیرعامل شرکت، مباحث HSE به خصوص در بخش ایمنی و آتش‌نشانی با نگاه ویژه‌ای دنبال شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بر ضرورت تعامل و ارتباط دوسویه میان شرکت‌های تابعه و شرکت ملی نفت ایران تأکید و خاطرنشان کرد: درس‌آموزی واقعی از حوادث گذشته، ابزاری کارآمد و بسیار مهم در راستای رفع نواقص موجود است.

همچنین در این نشست رئیس HSE پایانه نفتی خارگ ، ضمن تشریح عملکرد شرکت در حوزه HSE وایمنی مخازن ذخیره سازی نفت خام به  اهمیت جایگاه شاخص‌های مهم کاری از جمله ایمنی، دقت، چابکی و سرعت عمل در فرایندهای شرکت پایانه های نفتی ایران پرداختند.

عبدالوحید حیدری افزود: پروژه طراحی و مطالعات مهندسی سیستم اعلان و اطفای حریق جامع مخازن ذخیره ســازی نفت خــام و فرآورده در پایانه نفتی خارگ که از مهمترین پروژه های شرکت پایانه های نفتی ایران می باشد به انجام رسیده است.

رئیس HSE پایانه نفتی خارگ تصریح کرد: هدف ما استقرار یک سیستم اتوماتیک اعلان و اطفای حریق درمخازن پایانه نفتی خارگ است، همچنین اجرای پروژه همبندی سقف شناور مخازن نفت خام که با هدف حفاظــت در مقابل صاعقه بود، انجام رسیده که موجب افزایش ایمنی این مخازن درخارگ شده است.

لازم به ذکر است در این نشست نمایندگانی از شرکت‌های مهندسی و توسعه نفت، پایانه‌های نفتی ایران، مناطق نفتخیز جنوب ، نفت و گاز گچساران،نفت و گاز اروندان، پتروپارس،نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی و ملی حفاری حضور داشتند.

hse 3 

hse 2  

hse 1  

(دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸) ۲۱:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید