جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۲۶
IOTC
پنج شنبه / ۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۴۱۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

سیزدهمین نشست هم‎اندیشی مشاوران امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت برگزار شد

سیزدهمین نشست هم اندیشی مشاوران امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه، امروز (۴ دی ماه) در سالن جلسات ساختمان مرکزی پنجم برگزار شد.

سیزدهمین نشست هم‎اندیشی مشاوران امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به ضرورت تغییر نگرش جامعه و به تبع آن سازمان ها و شرکت ها نسبت به نقش و اهمیت حضور زنان در تمامی عرصه ها، گفت: علی رغم برابر بودن تقریبی جمعیت زنان و مردان در کشور، نسبت حضور بانوان فعال در حوزه های قانونگذاری و دولت نسبت به آقایان وضعیت مطلوبی ندارد.

سید طاهره سید مومنی با بیان این که از اهداف مهم امور زنان شرکت نفت، شناسایی بانوان توانمند و اصلاح نگرش آنها با هدف ارتقا سطح آگاهی از جایگاه و توانمندی هایشان است، افزود: در نشست اخیر با مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مسایل و مشکلات خانواده های کارکنان و نیز راهکارهایی که برای رفع آن ها مدنظر قرار گرفته بود مطرح و بررسی شد.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده ضمن تشریح فعالیت های این امور در ۶ ماه گذشته به تشکیل کارگروهی اشاره کرد که هدف آن شناسایی زنان توانمند برای احراز سمت های سرپرستی و مدیریتی در شرکت ملی نفت است.

به گفته سید مومنی، در کارگروه یاد شده، شاخص هایی تعریف شده است (میزان تحصیلات، ارزیابی عملکرد، سابقه فعالیت و ...) که به موجب آن توانمندی بانوان ارزیابی و برای تصدی پست های سرپرستی و مدیریتی انتخاب و معرفی می شوند.

وی افزود: تاکنون ۷۹۲ نفر از بانوان از سوی مرکز ارزیابی و توسعه مدیران واجد شرایط اعلام شده اند که از میان آن ها نام ۲۰۹ نفر در قالب فهرستی جداگانه برای معرفی به سایر مدیران ارشد قرار گرفته و بر اساس نظر مثبت از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت، برای افراد این لیست فرصت شغلی تعریف و پیشنهاد شده است و اولویت نخست اشتغال در شرکت ملی نفت ایران و پس از آن سایر شرکت های تابعه نفت خواهد بود.

 مشاوران امور زنان و خانواده شرکت های تابعه نفت در این نشست نیز به ارائه گزارش عملکرد پرداختند و با ارائه چالش های پیش رو، نسبت به یافتن راه حل ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

(پنج شنبه ۵ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید