شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۳
IOTC
پنج شنبه / ۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۴۱۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

کارگاه آموزشی بحران بلوغ نوجوانان در جزیره خارگ برگزار شد

به همت شرکت پایانه های نفتی ایران و اداره آموزش و پرورش جزیره خارگ ، کارگاه آموزشی بحران بلوغ با حضور والدین دانش آموزان مدرسه مطهری برگزار گردید

کارگاه آموزشی بحران بلوغ نوجوانان در جزیره خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، ( چهارشنبه 4 دی ماه ) در نشستی با حضور والدین دانش آموزان مدرسه مطهری، کارگاه بحران بلوغ با حضور دکتر مریم  صف آرا، روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش جزیره خارگ برگزار گردید.

در این نشست تخصصی که درخصوص بحران بلوغ تشکیل گردید، دکتر صف آرا به اهمیت این دوره از زندگی و نقش آن در سلامت روان و سعادت فرد اشاره کرد و افزود : یکی از موضوعاتی که در مورد بحران بلوغ باید مورد توجه والدین و مربیان مدرسه قرار گیرد ، تغییر تصوری و ذهنی در مورد بلوغ است.
وی افزود: تصویری که بحران بلوغ به اذهان متبادر می کند ، نمائی است سخت ، رنج آور و نا مبارک ... و این در حالی است که اگر به بلوغ به عنوان مبدا و آغازی خجسته برای ورود به بزرگسالی نگریسته شود، تابوی ناهنجار این پدیده سرنوشت ساز شکسته شده و مسیرهای رفتاری -عاطفی هموار و متعالی تری را پیش رو قرار می دهد.

 دکتر مریم صف آرا در ادامه ی بحث تغییر نگرش نسبت به بلوغ افزود که می توان با نماد آفرینی هایی همچون جشن بلوغ ، ورود نوجوان را به آستانه بزرگسالی تبریک گفته و ناهمواری این راه را در بدو ورود ، به معبری آسان مبدل نمود.

دکتر مریم صف آرا همچنین به عوامل اثرگذار و تاثیرپذیر دیگر بر بلوغ اشاره داشته و در پایان به پرسش های حضار در این باب پاسخ داده شد.

صف آرا 2 

صف آرا 1  
صف آرا 5  

صف آرا 4  

صف آرا 3

(پنج شنبه ۵ دی ۱۳۹۸) ۱۷:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید