پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۰۱
IOTC
پنج شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۶۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

وزیران نفت و انرژی جی‌یی‌سی‌اف در مسکو گردهم می‌آیند

بیست‌ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) ۱۱ مهرماه در مسکو پایتخت روسیه برگزار می‌شود.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، جمهوری اسلامی ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا، ١٢ عضو اصلی جی‌یی‌سی‌اف هستند و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، قزاقستان، نروژ، عمان و پرو، به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۴۴ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ۶۴ درصد از سهم انتقال گاز با خط لوله و ۶۶ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.

۱۹ عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در حالی روز پنجشنبه (۱۱ مهرماه) در مسکو گردهم می‌آیند که سومین مجمع بین‌المللی انرژی ویک روسیه (Russian Energy Week) نیز از چهارشنبه تا شنبه، دهم تا چهاردهم مهرماه (از دوم تا پنجم‌اکتبر) در سالن نمایشگاه‌ مرکزی منیژ شهر مسکو برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این مجمع، نمایش چشم‌انداز صنعت سوخت و انرژی روسیه و ایجاد ظرفیت‌های همکاری بین‌المللی در حوزه انرژی است.

مجمع بین‌المللی انرژی ویک روسیه همچنین زمینه‌ای را برای بحث درباره اصلی‌ترین چالش‌های بخش انرژی و مشکلات مربوط به توسعه در بخش‌های مختلفی شامل صنایع گاز، نفت، زغال سنگ، پتروشیمی، برق و محافظت از انرژی و افزایش بهره‌وری آن فراهم می‌کند.

دومین دوره این مجمع سال ۲۰۱۸ برگزار شد. یکی از عناوین مهم پارسال، برگزاری نشستی با عنوان «انرژی پایدار برای جهان در حال تغییر» و شامل سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بود.
(پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید