جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۳
IOTC
دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۵۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

قراردادهای ساخت الکتروپمپ‌های طرح ملی گوره - جاسک امضا شد

قراردادهای ساخت ۵۰ پمپ مورد نیاز طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک با ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو، بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا شد.

سه قرارداد ساخت و تامین پمپ‌های طرح راهبردی انتقال نفت خام از گوره به پایانه جاسک، صبح امروز (دوشنبه، هشتم مهرماه) با حضور وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت نفت، بین تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت متن و مدیران عامل سه شرکت پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا شد.

بر اساس این گزارش، قرارداد شرکت متن و شرکت پمپ‌های صنعتی ایران به ارزش تقریبی ۱۹ میلیون یورو و با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۲۰ دستگاه الکتروپمپ امضا شد، شرکت متن و شرکت پمپیران نیز قراردادی به ارزش تقریبی ۱۹ میلیون یورو و با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۲۰ دستگاه الکتروپمپ امضا کردند و قرارداد شرکت‌های متن و پتکو نیز به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون یورو با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۱۰ دستگاه الکتروپمپ امضا شد.

این سه قرارداد بخشی از قراردادهای طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک است. این طرح شامل احداث یک خط لوله ۴۲ اینچ به طول تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر، پنج تلمبه‌خانه در مسیر آن، ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت کل ۱۰ میلیون بشکه و تأسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است. پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ آماده بهره‌برداری شود.

با اجرای کامل این طرح ضمن انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های جنوب غربی کشور به سواحل جنوب شرقی و ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام از طریق پایانه جدید جاسک، زمینه‌های اشتغال گسترده در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان ایجاد شده و بازار کار مناسبی برای صنایع مختلف نظیر فولاد، پمپ‌سازی، لوله‌سازی، پیمانکاران نفت و گاز و دیگر سازندگان تجهیزات داخلی به وجود می‌آید.
(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۴۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید