جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۲۹
IOTC
سه شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۵۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

وزیران نفت ایران و سوریه بر توسعه همکاری‌ها دوجانبه تاکید کردند

وزیر نفت توسعه همکاری ایران و سوریه را یکی از محورهای دیدار با همتای سوری خود عنوان کرد و گفت: هر چه ثبات و صلح به سوریه برگردد، حضور شرکت‌های ایرانی برای بازسازی این کشور بیشتر خواهد شد.

بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، دوم مهرماه) پس از دیدار با علی سلیمان غانم، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه درباره محور این دیدار با اشاره به اینکه ایشان به دعوت من به ایران آمدند، یادآور شد: وزیر نفت سوریه دیروز از تاسیسات پتروشیمی در عسلویه بازدید کردند و به نمایشگاه ایران‌پلاست هم خواهند رفت.

وی با بیان اینکه در دیدار امروز بر توسعه همکاری ایران و سوریه به ویژه در مرحله بازسازی این کشور تاکید شد، افزود: بخش خصوصی ایران می‌تواند در زمینه ساخت تجهیزات، تولید فرآورده‌های پتروشیمی، تولید ماشین‌آلات و ساخت واحدهای صنعتی در بخش پتروشیمی، نفت و گاز نقش داشته باشد.

وزیر نفت تقویت نیروی انسانی و آموزش فنی به نیروی انسانی سوریه در بخش نفت، گاز و پتروشیمی را از دیگر محورهای این دیدار عنوان کرد و گفت: ما آمادگی‌مان را برای انتقال تجربه‌های خود در صنعت گاز، شبکه‌های انتقال و توزیع گاز به طرف سوری اعلام کردیم.

زنگنه مذاکره با هیئت سوری را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که ثبات و صلح در سوریه برقرار شود و مردم سوریه بتوانند وارد مسیر توسعه شوند. شرکت‌های بخش خصوصی ایران در این مسیر آنها را (سوریه) همراهی خواهند کرد.

وی درباره عملیاتی شدن این برنامه‌ها اظهار کرد: به مرور انجام می‌شود. هم اکنون بعضی از شرکت‌های ما در آنجا (سوریه) فعال هستند و در بعضی از بازسازی‌ها نقش دارند. هر چه ثبات و صلح به سوریه برگردد، این حضور و مشارکت بیشتر خواهد شد.

زنگنه درباره فروش نفت به سوریه از طریق بخش خصوصی و دولتی هم اظهار کرد: بخش خصوصی، فروش نفت به سوریه ندارد. درباره صادرات نفت از سوی وزارت نفت هم همانگونه که بارها گفتم صحبتی نخواهم کرد.

شگفت زدگی وزیر نفت سوریه از تاسیسات پارس جنوبی

وزیر نفت و منابع معدنی سوریه هم پس از این دیدار، درباره بازدید دیروز خود از طرح‌های میدان گازی پارس جنوبی به خبرنگاران گفت: شنیده بودم صنعت نفت ایران بسیار پیشرفته است، اما زمانی که از نزدیک پارس جنوبی را دیدم از توانمندی ایرانی‌ها در توسعه پارس جنوبی بسیار شگفت‌زده شدم.
(سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۴۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید