پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۰۳
IOTC
پنج شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۴۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دستاوردهای گردهمایی روسای HSE شرکت ملی نفت ایران تشریح شد

مدیر اچ اس ایی شرکت ملی نفت ایران، در پایان مراسم اختتامیه ششمین گردهمایی روسای HSE و پدافند غیر عامل شرکت ملی نفت ایران نتایج و دستاوردهای این نشست را تشریح کرد.

دستاوردهای گردهمایی روسای HSE شرکت ملی نفت ایران تشریح شد

به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، مانی عبداله زاده راد، در جمع بندی مصوبات ششمین گردهمایی روسای HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در این همایش دو روزه، در بخش ایمنی، آتش نشانی و پدافند غیرعامل، نقش HSE از نگرش تخصصی در لایه‌ها، مخزن، چاه، تأسیسات سطح الارضی، لوله، مخازن نگهداری تبیین شد.

همچنین به گفته وی در این همایش ۲ روزه بر ارتباط محورهای کاری HSE به زنجیره ارزش و رسالت کلی سازمان مطابق با بند ۵ اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، ایمن سازی خطوط لوله و چاه‌های نفت و گاز به منظور یکپارچه سازی HSE در فعالیت های سازمانی با هدف تولید ایمن و پایدار تأکید شد.

وی افزود: بررسی وضعیت چاه‌ها از دیدگاه ایمنی با محوریت نظارت بر تولید و با اولویت شرکت نفت فلات قاره، نفت و گاز پارس و چاه‌های نزدیک مناطق شهری برای تاسیسات خشکی در مناطق نفت خیز جنوب تبیین شد.

عبداله‌زاده راد همچنین از انجام اقدامات اصلاحی زیرساختی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث در شرکت ملی نفت ایران، تأکید بر اجرای الزامات پروانه کار(PTW) و ابلاغیه های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تاکید بر تدوین ERP در سطح شرکت‌های فرعی و تابعه مطابق با ابلاغیه مقام عالی وزارت و قانون بحران کشور بر اساس سناریوهای محتمل حوادث مهم، نیاز سنجی و اولویت‌بندی سیستم‌های F&G و اطفای حریق و ادوات کنترلی ایمنی فرآیندی در تجهیزات و تاسیسات پر ریسک، نظارت بر اجرای الزامات مدیریت HSE پیمانکاران مطابق ابلاغیه‌های مربوطه و همچنین تشکیل کمیته و کارگروه‌های تخصصی برای پیشبرد و پیگیری پروژه‌ها و اقدامات اصلاحی در حوزه‌های ایمنی و محیط زیست در سطح شرکت‌های فرعی و تابعه در این همایش دو روزه یاد کرد.

پیگیری استفاده از ظرفیت‌های بلاتصدی HSE با توجه به سیاست‌های یکپارچه‌سازی شرکت ملی نفت ایران و احتمال حذف سمت‌های سازمانی بلاتصدی در سطح شرکت‌های فرعی و تابعه، استفاده از ظرفیت موجود نیروهای قراردادی و کیفی کردن ساختار HSE، استفاده از ظرفیت مازاد نیروها در دیگر ادارات برای حوزه آتش نشانی از دیگر مصوبات این گردهمایی دو روزه در بخش ایمنی، آتش نشانی و پدافند غیرعامل بود.

عبداله‌زاده راد درباره مصوبات بخش بهداشت نیز گفت: از طرف دیگر نظارت و پیگیری معاینات دوره‌ای و طب کار، نظارت بر الگوی مصرف تغذیه مطابق بر سند تولید شده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعامل بیشتر با مراکز درمانی در تاسیسات توسط ادارات HSE، بازنگری ریسک‌هایی که نیاز به فوریت‌های پزشکی دارند و لزوم پیروی از آیین‌نامه تاسیس مراکز طب کار مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر اچ اس ایی شرکت ملی نفت ایران، به مصوبات بخش محیط زیست این گردهمایی ۲ روزه اشاره کرد و گفت: جلسه و تعامل با معاونت نظارت برتولید در راستای محیط زیست (گازهای گلخانه ای)، دقت در اطلاعات مربوط به حوادثی که پیامد محیط زیستی دارد، ایجاد یک رویه مناسب برای مدیریت راهبران بخش محیط زیست در دکل‌های حفاری و استفاده از تجارب موثر و نتیجه بخش شرکت‌ها در تصفیه خاک‌های آلوده به نفت از مصوبات بخش محیط زیست این گردهمایی بود.

 

 

 

 

 

(پنج شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸) ۱۵:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید