پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۴
IOTC
جمعه / ۲۴ آبان ۱۳۹۸ / ۲۳:۵۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۳۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

مراسم آوای همدلی به مناسبت ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در جزیره خارگ برگزار شد

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت ، مراسم آوای همدلی به میزبانی شرکت پایانه های نفتی ایران ؛ با حضور مسئولین محلی ، روسای منطقه شرکتهای نفتی،جماعت اهل سنت جزیره خارگ؛معتمدین شهر و هیات امنای مساجد برگزار شد .

مراسم آوای همدلی به مناسبت ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در جزیره خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در این مراسم اظهار داشت: جزیره خارگ که مرکز ثقل صادرات نفت کشور و خط مقدم جبهه اقتصادی است ؛ آیینه تمام نمای ایران اسلامی و نماد همدلی و اتحاد همه اقوام و مذاهب در کشور می باشد.

عباس اسدرور افزود: هیچگاه ایثارگری و مقاومت مردم شریف اهل تشیع و تسنن جزیره خارگ در  طول ٨ سال دفاع مقدس فراموش نخواهد شد . فداکاری ، ازخود گذشتگی ، اتحاد و همدلی مردم جزیره مقاوم خارگ باعث شد تا لحظه ای صادرات نفت از این جزیره مختل نشود .
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: هفته وحدت زمان بسیار خوبی برای محکم کردن حلقه اتحاد و همبستگی است . خارگ صرفا یک مکان جغرافیایی نیست ؛ از طریق جزیره استراتژیک خارگ ما به بازار جهانی و اقتصاد دنیا پیوند می خوریم . این اتحاد و همبستگی بین مردم طوری است که به عنوان مظهر و سمبل فرهنگی – تمدنی برای سایر ملت ها مثال زدنی است.

همچنین حجت االاسلام و المسلمین کوهی امام جمعه موقت خارگ در سخنانی بیان داشتند ؛ پیروزی ما در این 40 سال انقلاب نتیجه وحدتی است که بین ما وجود دارد و دشمن در پی آن است بین ما تفرقه ایجاد کند و تاکنون موفق نشده است و ما شاکریم که این برادری و برابری بین مسلمانان وجود دارد وظیفه ما است این وحدت را درجزیره استراتژیک خارگ حفظ نماییم و نگذاریم خدشه ای به این وحدت وارد شود.

محمود رضایی بخشدار ویژه خارگ دراین مراسم اظهار داشت: وحدت بین مسلمانان یکی از نعمتهای الهی است که عامل ایجاد این وحدت در جامعه اسلامی، قرآن کریم و نبوت پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: وحدت بین مسلمانان نباید منحصر به هفته وحدت باشد بلکه باید در طول سال وحدت حفظ شود و همدلی و همگرایی بین مردم زبانزد خاص و عام باشد، خوشبتخانه جزیره مقاوم خارگ نماد وحدت در ایران اسلامی می باشد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در این عرصه باید طوری رفتار کنیم که دشمن به خود اجازه ندهد به دنبال یافتن راه نفوذ و ایجاد تفرقه باشد باید با همین اتحاد دشمنان را مایوس کنیم.

شیخ احمد کنعانی امام جمعه اهل تسنن جزیره خارگ نیز بیان داشتند : استعمار گری و چپاول سرمایه های یک ملت تنها زیر چتر تفرقه و نفاق امکان پذیر است . حضرت امام خمینی (ره) با هوشیاری و ذکاوت خاص خود ، با نام گذاری (( هفته وحدت )) ؛ یک اختلاف روایی ( تاریخ ولادت حضرت محمد(ص) ) را تبدیل به نقطه قوت و اتصال محکم بین شیعه و سنی کردند به طوری که اصل وحدت و همبستگی را تحکیم بخشیدند .
پس از امام راحل (ره) ، فرزند خلف ایشان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) نیز مساله تقریب مذاهب را مطرح کردند به طوری که امروزه علمای شیعه و سنی کنار هم می نشینند و برادرانه در مورد مسایل دینی و مذهبی مختلف و حتی مسائل اختلافی بحث و گفت و گو می کنند .

 حجت الاسلام والمسلمین رضایی قمی ؛ استاد حوزه و دانشگاه نیز ضمن تبریک این ایام در خصوص وجود نازنین پیامبر عظیم الشان اسلام به آیه 159 سوره آل عمران و همچنین شان نزول این آیه مبارک اشاره کردند.

وی ادامه داد :این آیه بعد از جنگ احد و اتفاقات تلخ و ناگواری که در جنگ برای ایشان رخ داده بود نازل شد و خداوند باری تعالی حضرت را به صبر، بردباری و بخشش دشمنان امر کردند و حتی به پیامبر فرمودند که برای دشمنان خود طلب مغفرت و آمرزش کنند .
ایشان افزودند :این ایام متعلق به وجود نازنین رسول الله است ؛ ضمن لزوم توجه به موضوع وحدت و اتحاد شیعه و سنی بایستی از سیره و شخصیت پیغمبر بیشتر صحبت شود که این خود بزرگترین تبلیغ برای اسلام و عامل اصلی ایجاد وحدت و همدلی بیشتر بین مسلمانان است .

 در خاتمه از تعدادی از معتمدین و فعالین عرصه وحدت مذاهب در جزیره خارگ تجلیل بعمل آمد.

 

آوای وحدت 8 

آوای وحدت 7  

آوای وحدت 6  

آوای وحدت 5  

آوای وحدت 4  

آوای وحدت 3  

آوای وحدت 2  

آوای وحدت 1  
آوای وحدت 11  

آوای وحدت 10  

آوای وحدت 9

آوای وحدت 26 

آوای وحدت 25  

آوای وحدت 24  

آوای وحدت 23  

آوای وحدت 22  

آوای وحدت 21  

آوای وحدت 20  

آوای وحدت 19  

آوای وحدت 18  

آوای وحدت 17  

آوای وحدت 16  

آوای وحدت 15  

آوای وحدت 14  

آوای وحدت 13  

آوای وحدت 12 
آوای وحدت 30  

آوای وحدت 29  

آوای وحدت 28  

آوای وحدت 27

آوای وحدت 39 

آوای وحدت 38  

آوای وحدت 37  

آوای وحدت 36  

آوای وحدت 35  

آوای وحدت 34  

آوای وحدت 33    

آوای وحدت 31  

(جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸) ۲۳:۵۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید