پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۱۲
IOTC
سه شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۲۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
برای اولین بار در کشور؛

دوره هدایت و راهنمایی کشتی‌ها در شرایط اضطرار برگزار شد

اولین دوره آموزشی هدایت و راهنمایی کشتی‌ها در شرایط اضطرار در کشور توسط شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد

دوره هدایت و راهنمایی کشتی‌ها در شرایط اضطرار برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرعامل پایانه های نفتی ایران اظهار داشت: حرفه راهنمایی کشتی‌ها از حساس ترین، پیچیده ترین و باارزش‌ترین تخصص‌های صنعت دریانوردی محسوب می‌شود اما با توجه به پیچیدگی این حرفه تخصصی و پیشرفت‌ها و بروزرسانی‌های مستمر آن، گذراندن دوره آموزشی مرتبط و مدرن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

عباس اسدروز اضافه کرد: در این راستا حفظ آمادگی راهنمایان در آمادگی و مقابله با موارد و عناوین اضطراری در هدایت و جابجایی کشتی‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

وی تصریح کرد: علیرغم اهمیت بسیار موارد اضطراری، موسسات آموزشی و شبیه سازی در سراسر دنیا دوره آموزشی وهدایت و راهنمایی کشتی‌ها را با سیلابس‌های کلی و عمومی برگزار می‌کنند و تاکنون در تدوین و برگزاری دوره‌ای که اختصاصاً با سیلابس های اضطراری باشد اقدام نکرده‌اند.

اسدروز خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آموزشی موجود و تاثیرات برگزاری دوره‌های آموزشی در افزایش دانش و مهارت و آمادگی راهنمایان در پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتکش، متخصصان عملیات دریایی شرکت پایانه های نفتی ایران در یک اقدام کاملاً ابتکاری و خلاقانه اقدام به تدوین و طراحی اولین دوره آموزشی هدایت و راهنمایی کشتی در شرایط اضطرار کردند.

وی اضافه کرد: این دوره با ۱۶ سناریوی طراحی شده خاص با شبیه‌سازی سناریوها برای ترمینال‌های جزیره خارگ، عسلویه و آب‌های آزاد طراحی شده است که باتوجه به سناریوها و سیلابس های خاص تعریف شده در این دوره خاص و ابتکاری، به عنوان اولین دوره مرتبط کاملاً خاص اضطراری در سطح واحدهای دریایی و آموزشی دنیا و عرصه بین الملل محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران بیان کرد: این دوره توسط استاد راهنماهای شرکت پایانه های نفتی ایران، برای راهنمایان واحد عملیات دریایی اجرا و مورد استفاده قرار گرفت.


دوره آموزشی دریایی 3 

دوره آموزشی دریایی 2  

دوره آموزشی دریایی 1
  

دوره آموزشی دریایی 5  

دوره آموزشی دریایی 4 

(سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸) ۱۳:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید