جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۱۰
IOTC
شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۲۳۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

وزیر نفت برای کارکنان صنعت نفت سنگ تمام گذاشت

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، به دنبال برگزاری نشست روز شنبه (۱۶ شهریورماه) شورای حقوق و دستمزد، از مصوبه‌های این نشست خبر داد.

وزیر نفت در این نشست برای کارکنان سنگ تمام گذاشت و با تاکید و حمایت وی‍ژه ایشان مبنی بر ضرورت اجرای آیین‌نامه‌های اداری و استخدامی صنعت نفت، اِعمال اضافات شایستگی کارکنان صنعت نفت، مصوب شد.

وی افزود: در شرایطی که بیشتر اعضای خانواده بزرگ صنعت نفت پذیرفته بودند که با توجه به شرایط کنونی، تصویب اضافات شایستگی برای سال ۹۷ امری ناممکن است، اما وزیر نفت برخلاف تبلیغات منفی و جهت‌گیری‌های نادرست مبنی بر بی‌توجهی ایشان به سرمایه انسانی، در کمال اقتدار و برای حمایت از کارکنان صنعت نفت، همچنین حفظ نظام‌ها و آیین‌نامه‌ اداری و استخدامی خاص صنعت نفت در نشست شورای حقوق و دستمزد شرکت و با دفاعی هوشمندانه منجر به تصویب اِعمال اضافات شایستگی کارکنان صنعت نفت شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت یادآور شد: این مصوبه باوجود محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای موجود صنعت نفت و با وجود اینکه بسیاری از مزایای کارکنان در شرایط کنونی و به تبع شرایط ویژه کشور انقباضی شده است، با هدف حفظ انگیزه کارکنان، عدم انقطاع نظام مدیریت عملکرد، انتصاب‌ها و ترفیع‌ها و به‌طور کلی عدم خدشه به دیگر نظام‌های منابع انسانی صنعت نفت انجام شد، زیرا در صورت انقطاع آن، دیگر نظام‌های مرتبط دچار عارضه جدی می‌شدند.

مینو تاکید کرد که نقش همه ارکان این معاونت یا دیگر شرکت‌ها در حوزه منابع انسانی تنها تهیه مدارک و مستندات مورد نیاز بوده و کار اصلی و عمده را در این بین باید به حساب وزیر نفت و حمایت بی‌دریغ ایشان از مجموعه صنعت نفت دانست که این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد.

وی همچنین از پذیرفتن پیشنهاد «افزایش ۱۸ درصد نرخ اقلام مندرج در نفت کارت (کارت خدمات الکترونیکی)» نسبت به پارسال توسط وزیر محترم نفت و ابلاغ آن به معاونت منابع انسانی خبر داد و افزود: افزون بر افزایش مبلغ نفت‌کارت‌ها، «بک‌پی» آن هم ان‌شاءالله پرداخت خواهد شد.

ساماندهی نظام پرداخت پیمانکاران در دستور کار

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در ادامه، ضمن اشاره به تشکیل بیش از ۱۵ نشست با موضوع «ساماندهی نظام پرداخت پیمانکاران» با حضور کارشناسان خبره یادآور شد: این موضوع در حال بررسی جدی است. اکنون در مرحله امضای قرارداد مشاوره در زمینه طبقه‌بندی مشاغل قرار داریم و پس از دستیابی به نتیجه مطلوب، پرداختی‌های پیمانکاران متناسب با نظام یادشده انجام خواهد شد؛ این موضوع یکی از مطالبات جدی وزیر نفت از معاونت منابع انسانی بوده است که امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم پاسخگوی مطالبه ایشان در این زمینه باشم.

اصلاح مشکلات بیمه مدت‌موقت‌ها/ فوق‌العاده تخصصی کارکنان مدت موقت در فرآیند تصویب‌خواهی

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ضمن اعلام این مطلب که فوق‌العاده تخصصی کارکنان مدت موقت در فرآیند تصویب‌خواهی توسط وزیر نفت است، از افزایش مبلغ کمک رفاهی کارکنان قراردادی مدت‌موقت خبر داد و افزود: متناسب با افزایش مبلغ اقلام نفت کارت کارکنان رسمی و قرارداد مدت معین، کمک رفاهی کارکنان مدت موقت هم افزایش خواهد یافت و «بک‌پی» آن هم پرداخت خواهد شد.

مینو همچنین از حل مشکلات بیمه تکمیلی کارکنان قرارداد مدت موقت خبر داد و گفت: به دنبال آسیب‌شناسی در حوزه بیمه تکمیلی کارکنان مدت موقت و با توجه به گزارش‌هایی که از چهار شرکت اصلی زیر پوشش بیمه داشته‌ایم، مسائل موجود بررسی و شناسایی و تحت عنوان بسته پیشنهادی ازسوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به شرکت ملی نفت ابلاغ شد، بنابراین با توجه به نکات مورد اشاره در این بسته پیشنهادی، مشکلات کنونی کارکنان مدت موقت درباره بیمه تکمیلی به‌طور کامل برطرف خواهد شد.
(شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸) ۱۷:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید