پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۳۹
IOTC
شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۲۳۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تداوم روند کاهشی تقاضا برای نفت خام اوپک

اوپک در تازه ترین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرده است که روند کاهشی تقاضا برای نفت خام اعضای این سازمان ادامه خواهد یافت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود که روز چهارشنبه (۲۰ شهریورماه) منتشر شد، اعلام کرد که تقاضا برای نفت خام اعضای اوپک در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ روزانه یک میلیون بشکه کاهش یافت و برای سال آینده نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، تازه‌ترین برآورد اوپک نشان می‌دهد تقاضا برای نفت خام اعضای این سازمان در سال جاری میلادی روزانه ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه است و در سال آینده به ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

براساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک، انتظار می‌رود رشد مصرف جهانی نفت در سال جاری و آینده حدود یک میلیون بشکه باشد، اما رشد تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک در سال جاری ۲ میلیون بشکه و در سال آینده ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه افزایش یابد.

تولید ۱۴ عضو اوپک در ماه اوت؛ ۲۹ میلیون و ۷۴۱ هزار بشکه در روز

گزارش اخیر اوپک می‌افزاید: تولید نفت اعضای اوپک روزانه ۱۳۶ هزار بشکه نسبت به ماه پیش (ژوئیه) افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، عربستان با افزایش روزانه ۱۱۸ هزار بشکه بیشترین افزایش تولید را در این ماه به خود اختصاص داد. تولید نفت نیجریه و عراق نیز در این ماه به ترتیب روزانه ۸۶ و ۴۳ هزار بشکه با افزایش همراه شد.

نفت ونزوئلا نیز در این ماه روزانه ۴۳ هزار بشکه کاهش یافت و بیشترین کاهش تولید را به خود اختصاص داد.

کاهش بیش از ۴ دلاری قیمت نفت‌خام

تازه‌ترین گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک نشان می‌دهد که قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه اوت با ۴ دلار و ۸۸ سنت کاهش نسبت به ماه ژوئیه به ۵۷ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه رسیده است.

میانگین قیمت نفت‌خام سنگین ایران در سال ۲۰۱۸، ۶۷ دلار و ۹۴ سنت برای هر بشکه ثبت شد.
(شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸) ۱۷:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید