پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۵۲
IOTC
سه شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۲۱۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

زنگنه: با همه توان از اطلاعات نفتی در مجموعه نفت محافظت می‌کنم

وزیر نفت، مسئولیت مبارزه با جاسوسان، جلوگیری از نیروهای نفوذی، حفاظت پرسنلی را به‌عهده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی‌ کشور دانست و گفت: با همه توانم از اطلاعات نفتی در مجموعه نفت محافظت می‌کنم.

بیژن زنگنه عصر امروز (سه‌شنبه، پنجم شهریورماه) در حاشیه چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت که در محل سالن همایش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد در واکنش به بیانیه وزارت اطلاعات درباره حضور نیروهای نفوذی در صنعت نفت پاسخ داد: آقای وزیر اطلاعات در این زمینه شفاف‌سازی کردند.

وی افزود: مسئولیت مبارزه با جاسوسان، جلوگیری از نیروهای نفوذی، حفاظت پرسنلی صددرصد به‌عهده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی‌کشور است و دستگاه‌های اجرایی هیچ مسئولیتی در زمینه فعالیت ضدجاسوسی ندارند. اگر جایی تاخیر شده باشد آنها (دستگاه‌های اطلاعاتی) باید پاسخگو باشند نه دستگاه‌های اجرایی.

وزیر نفت ادامه داد: بارها نوشتم صنعت نفت در خط مقدم حمله است و مراقبت و حفاظت کنید، زیرا آمریکا همه تلاشش آسیب زدن به صنعت نفت ایران است و این احتمال‌ها وجود دارد.

زنگنه با بیان اینکه تا آنجا که بتوانم از اطلاعات نفتی در مجموعه صنعت نفت محفاظت می‌کنم و در این زمینه تنها تعداد معدودی از اطلاعات نفتی باخبر هستند، تاکید کرد: صنعت نفت و نیروهای نظامی هم‌اکنون در دو بخش اقتصادی و عملیاتی در خط مقدم این جنگ هستند.

وی درباره اینکه تولید نفت ایران پس از توافق احتمالی چه زمانی به حداکثر ممکن می‌رسد، اظهار کرد: سه روز هم طول نمی‌کشد.

وزیر نفت درباره اینکه وضع صادرات نفت ایران با توجه به افزایش سریع تولید نفت و گاز در آمریکا چگونه خواهد بود، اظهار کرد: ما به صادرات نفت خود ادامه می‌دهیم.

تعیین تکلیف سیراف با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری

زنگنه درباره اینکه همایش‌های گذشته مسئولیت اجتماعی چه دستاوردی داشته است، اظهار کرد: برای اینکه آثار کارهای ما را ببینید بهتر است با افرادی که ذی‌نفع هستند. صحبت کنید، بیشترین تمرکز ما هم اکنون غرب‌کارون و منطقه عمومی پارس جنوبی است و خدمات اجتماعی و عمرانی زیادی انجام دادیم، در مناطق دیگر مانند سرخس، کنگان و جم اقدام‌هایی انجام دادیم که باید نتایج را از آنان بپرسید.

وی درباره خام‌فروشی و تولید محصولات پتروشیمی هم اظهار کرد: پتروشیمی صنعت پخته‌ای است، زیرا محصولات پایین‌دستی تولید می‌کند و زنجیره دارد، پتروشیمی با جهشی بزرگ در این سال‌ها روبه‌رو بوده است و تا سال ۱۴۰۰ دومین جهش بزرگ خود را نیز تجربه خواهد کرد.

وزیر نفت ادامه داد: تولید محصولات پتروشیمی هم‌اکنون نسبت به سال ۹۲، تقریبا دو برابر شده و رقم تولید از ۱۰۰ میلیون تن در سال عبور می‌کند و در تدارک جهش سوم پتروشیمی هستیم.

زنگنه به نمایشگاه «ایران پلاست» که اواخر شهریورماه امسال برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: نمایش واقعی پتروشیمی را می‌توانید در این نمایشگاه ببینید، امروزه صنایع پایین‌دست پتروشیمی سالانه ۶ میلیارد دلار خوراک خریداری می‌کنند، هیچ صنعت دیگری نداریم که این مقدار خوراک را به پایین‌دست خود بدهد و این خوراک‌ها تبدیل به محصولات نهایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت پایین‌دست پتروشیمی بسیار بالاتر است، اما باید بازار برای فروش وجود داشته باشد، افزود: بخشی از این بازار صادراتی و بخشی داخلی است، با توجه به اینکه بازار داخلی به رشد اقتصادی نیاز دارد باید ایجاد ثروت امکان تقاضای بیشتر را فراهم کند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه آیین‌نامه پتروپالایشگاه‌ها در حال تدوین است، تصریح کرد: تا پایان ماه مسائل مالی طرح فراگیر پالایشی سیراف با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری سامان می‌گیرد.
(سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید