پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۱۸
IOTC
یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۱۷۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران:

استفاده از ظرفیت‌ها و تجهیزات تولید داخل در پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: استفاده از تجهیزات تولید داخل کشور و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌های داخلی به عنوان برنامه مدون در دستور کار است.

استفاده از ظرفیت‌ها و تجهیزات تولید داخل در پایانه‌های نفتی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز در نشست فنی و مهندسی شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار داشت: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های مناسب و دستور وزیر نفت مبنی بر استفاده از تجهیزات داخلی و استارت‌آپ‌های داخلی، این موضوع به صورت یک برنامه مدون در واحدهای مختلف این شرکت در حال پیگیری است.


وی تصریح کرد: از میان پایانه‌های بارگیری، تخلیه و صادرات نفت خام در سراسر دنیا، پایانه صادراتی ایران در مرکز خلیج پارس در جزیره خارگ با دو اسکله شرقی (T) و غربی (آذر پاد) به عنوان یکی از مشهورترین، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پایانه نفتی دنیا شناخته‌شده است.

اسدروز افزود: تضمین تداوم صادرات و ارتقای توان ذخیره‌سازی نفت خام که یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی توانمندی یک پایانه نفتی به شمار می‌رود از مواردی است که همواره از سوی شرکت پایانه‌های نفتی ایران با جدیت دنبال شده ضمن در نظر گرفتن این نکته که این شرکت اجراکننده تصمیمات وزارت نفت، شرکت ملی نفت و امور بین‌الملل در ایران است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، استفاده از توانمندی‌های داخلی است تا بر اساس آن در خرید تجهیزات خارجی بی‌نیاز شویم و در این واحدهای فنی و مهندسی این شرکت گام‌های مؤثری در امر خودکفایی تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز پایانه‌های نفتی ایران برداشته و صرفه‌جویی ارزی بالایی به همراه داشته است.

اسدروز خاطرنشان کرد: خرید از داخل با توجه بر منافع مادی سبب کاهش زمان و هزینه‌های تأمین کالا، افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل کشور، کاهش وابستگی به خارج از کشور، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان کشور و همچنین استمرار و پایداری زنجیره ارزش نفت و گاز می‌شود که دستاورد آن حرکت به سمت خودکفایی و تولید قطعات یدکی حساس پرمصرف در داخل کشور خواهد شد.
(یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید