پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۱۶
IOTC
چهارشنبه / ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۱۴۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران:

عملیات تخصصی پهلودهی و جدا سازی با بالاترین استاندارد بین المللی

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت : عملیات تخصصی پهلودهی و جدا سازی در این شرکت با استاندارد روز دنیا بعنوان یک ماموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.

عملیات تخصصی پهلودهی و جدا سازی با بالاترین استاندارد بین المللی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز ظهر امروز در مراسم تقدیر از پرسنل دریایی این شرکت اظهار داشت: از آنجا که فرماندهان کشتی با موقعیت لنگرگاه تا اسکله و مواردی چون عمق کانال بنادر آشنایی ندارند، از راهنمایان کشتی که با موقعیت منطقه آشنا هستند، درخواست کمک می‌کنند؛ در واقع راهنمایان به فرماندهان کشتی کمک می‌کنند تا با استفاده از یدک‌کش‌ها پهلوگیری ایمن و بدون حادثه‌ای را در بنادر داشته باشند.

وی افزود:به دلیل داشتن مرزهای آبی گسترده و اهمیت بسیار زیاد حمل و نقل آبی در رشد و توسعه کشور، تخصص‌ها و مشاغل زیادی در حوزه دریایی ایجاد شده که مهندسی دریا یکی از اصلی‌ترین آنها است. یکی از زیرشاخه‌های این رشته، مهندس دریانوردی (ناخدای کشتی) است که دانش‌آموخته این تخصص، هدایت و رهبری کشتی، مدیریت و تأمین امنیت نیروی انسانی شاغل در آن را بر عهده دارد.

 مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران، برای پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها در اسکله‌های «T» و آذرپاد (Sea island)، راهنمایانی دارد که به آنان، «Pilot»، ناخدا یا کاپیتان می‌گویند. تنوع فعالیت پایلوت‌ها در این شرکت زیاد است؛ هدایت این عملیات از کشتی به کشتی (Ship to ship) و از طریق گوی شناور (SBM, Single Buoy Mooring) و همچنین در کشتی‌های پروداکشن که برای حمل محصولات پتروشیمی خارگ به اسکله این شرکت می‌آیند و دیگر فعالیت‌های بین‌المللی مرتبط با این بخش در پایانه‌های نفتی خارگ انجام می‌شود. عملیات «پایلوتیج» زیر نظر رئیس عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران انجام می‌شود.

اسدوز گفت: از همین رو عملیات تخصصی پهلودهی و جدا سازی در این شرکت با استاندارد روز دنیا بعنوان یک ماموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.

(چهارشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید