شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۳
IOTC
چهارشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۰۳۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ترکیه تمایلی برای جایگزینی نفت ایران با عربستان و امارات ندارد

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور تمایلی ندارد نفت ایران را با نفت عربستان و امارات جایگزین کند.

ترکیه تمایلی برای جایگزینی نفت ایران با عربستان و امارات ندارد
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مولود چاووش اوغلو گفت: نفت ایران ارزان نیست، اما تفاوتی مهم دارد؛ آمریکا در حال گرفتن تصمیمی است و می‌خواهد همه کشورها از آن پیروی کنند؛ چرا ما باید هزینه را بپردازیم؟

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرده است که برای جبران کاهش تولید نفت ایران به دلیل تحریم‌ها، عربستان و امارات می‌توانند تولید نفت خود را به اندازه مناسب افزایش دهند، با این همه، ترکیه به دلیل اختلاف با عربستان بر سر مسائل گوناگون، از جمله قتل جمال خاشوقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه، تمایلی ندارد وابستگی خود را به عربستان بیشتر کند.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، پیش از این اعلام کرده بود که هدف تحریم‌های آمریکا ضد ایران به هم ریختن توازن جهان است و این تحریم‌ها حقوق بین‌الملل و دیپلماسی را نقض می‌کنند.

تحریم‌های آمریکا ضد ایران همچنین می‌توانند به اقتصاد ترکیه آسیب برسانند.

همچنین خط لوله صادرات نفت عراق به ترکیه به شدت آسیب دیده است و این مسئله، گزینه‌های ترکیه برای واردات نفت را محدود می‌کند، با این همه ترکیه تمایلی به افزایش واردات نفت از کشورهای جنوب خلیج فارس ندارد.

چاووش اوغلو گفت: پالایشگاه‌های ما با نفت خریداری شده از آنجا (عربستان و امارات) سازگاری ندارند؛ فناوری آنها باید روزآمد شود و برای این کار آنها باید مدتی تعطیل شوند و از سوی دیگر، این کار پر هزینه است.
(چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۱۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید