جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۰۴
IOTC
شنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۹۶۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تحریم‌های آمریکا تاثیری روی فعالیت اوپک ندارد

مقامات اوپک می‌گویند این گروه با وجود تحریم شدن مانوئل کِوِدو، وزیر نفت ونزوئلا و رییس امسال اوپک، مانند سابق فعالیت خواهد کرد.

تحریم‌های آمریکا تاثیری روی فعالیت اوپک ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، دولت ترامپ مانوئل کِوِدو را که ریاست شرکت نفتی دولتی PDVSA را برعهده دارد، به فساد متهم کرده است.


مانوئل کِوِدو که به عنوان وزیر نفت ونزوئلا نیز خدمت می‌کند اخیرا دوره ریاست یک ساله اوپک را که به صورت چرخشی میان اعضای این گروه در گردش است، آغاز کرده است.

دولت ترامپ دیگر نیکلاس مادورو را به عنوان رییس دولت ونزوئلا قبول ندارد و در ژانویه از خوان گوایدو، رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا به عنوان رییس جمهور قانونی این کشور حمایت کرد. وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه ریاست مانوئل کِوِدو، وزیر نفت ونزوئلا را نامشروع خواند.

مانوئل کِوِدو در راستای وظایف خود به عنوان رییس اوپک، قرار است ماه میلادی آینده به جمهوری آذربایجان سفر کرده و در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک حضور پیدا کند. سپس در نشست آوریل وزیران اوپک به منظور تصمیم گیری درباره سیاست تولید، شرکت خواهد کرد.

چندین مقام اوپک شامل سه نماینده از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به وال استریت ژورنال گفتند: فعالیت‌های اوپک تحت تاثیر تحریم شدن مانوئل کِوِدو قرار نخواهند گرفت.

با این حال این مقامات اظهار کردند که اوپک مشخص نکرده که چگونه بحران ادعای مخالفان برای کنترل دولت ونزوئلا را حل خواهد کرد. این گروه اکنون مادورو را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد اما مقامات اوپک می‌گویند اکر سازمان ملل گوایدو را به رسمیت بشناسد، این گروه نیز چنین خواهد کرد.

رابین مایلز، مدیرعامل شرکت مشاوره "قمر انرژی" در دوبی اظهار کرد: تحریم‌ها علیه مانوئل کِوِدو نباید مشکلی برای اوپک ایجاد کند.

تحریم‌های آمریکا دارایی‌های مانوئل کِوِدو در این کشور را مسدود کرده و همکاری با وی را برای شهروندان آمریکایی ممنوع کرده است.

رییس شرکت PDVSA روز شنبه در توییتی به این تحریم‌ها واکنش نشان داد و نوشت: به شکل غیرمنصفانه برای نقش خود در حمایت از دارایی‌های شرکت PDVSA در آمریکا در برابر مصادره شدن هدف قرار گرفته است و به آنچه که کودتای آمریکا و گوایدو خواند واکنش نشان داد.

برای نخستین بار نیست که اوپک با تحریم علیه رییس خود روبرو می شود. رستم قاسمی زمانی که در تابستان سال ۲۰۱۱ وزیر نفت ایران و رییس اوپک شد، تحت تحریم بود. قاسمی تا پایان سال ریاست اوپک را برعهده داشت و پس از آن ریاست چرخشی اوپک به کشور بعدی رسید و وی به مدت دو سال دیگر وزیر نفت ایران ماند.
(شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید