سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۲۱
IOTC
شنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۸۴۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

برای اظهارنظر درباره موفقیت توافق اوپک و متحدانش زود است

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که برای اظهارنظر درباره موفقیت احتمالی توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای کاهش تولید نفت، اکنون خیلی زود است.

برای اظهارنظر درباره موفقیت توافق اوپک و متحدانش زود است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد اکنون خیلی زود است که گفته شود آیا کاهش تولید اعلام شده از سوی اوپک و متحدانش می‌تواند در متوازن کردن بازار نفت موفق شود یا خیر.


بر اساس گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی، حتی اگر اوپک و متحدانش طبق توافق تولید خود را کاهش دهند، بازار نفت در سال ۲۰۱۹ میلادی با مازاد عرضه رو‌به‌رو خواهد شد.

آژانس یاد شده با توجه به کاهش تولید نفت روسیه و کانادا، برآورد خود را از تولید جدید نفت در خارج از اوپک کاهش داد.

در گزارش این آژانس آمده است: زمان مشخص می‌کند که توافق جدید تولید چقدر در متوازن کردن بازار نفت موفق خواهد شد؛ ذخیره‌سازی‌ها در حال افزایش بوده‌اند و احتمال مازاد عرضه خیره‌کننده در سال آینده وجود دارد.

طبق برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضا برای تولید نفت اوپک در سال آینده میلادی به‌طور میانگین ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود، در حالی که تولید اوپک در ماه نوامبر امسال به بیش از ۳۳ میلیون بشکه در روز رسید.

این آژانس اعلام کرد: حتی اگر اوپک کاهش تولید مورد تعهد خود را به‌طور کامل عملی کند، ممکن است این کار برای مهار مازاد عرضه کافی نباشد.

اگرچه آژانس بین‌المللی انرژی به اوپک هشدار داده بود که تلاش برای افزایش قیمت نفت می‌تواند به اقتصاد جهانی آسیب بزند، گزارش اخیر این آژانس از راهبرد اخیر اوپک انتقاد نکرد.
(شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید