جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۱۶
IOTC
دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۸۲۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تمام تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط بد جوی در پایانه نفتی خارگ مهیا شد

با توجه به بررسی نقشه‌های سطوح مختلف و مدل‌های هواشناسی از شب گذشته (یکشنبه 13 آبان) تا روز چهارشنبه و شرایط بد جوی، به دستور عباس اسدروز، سرپرست شرکت پایانه های نفتی ایران، تمامی تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط بد جوی در مناطق عملیاتی ایران شرکت (خارگ، عسلویه و شمال) مهیا شد.

تمام تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط بد جوی در پایانه نفتی خارگ مهیا شد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،اسدروز در پیام مشترک به روسای مناطق عملیاتی خارگ، پارس جنوبی و شمال، تاکید کرد: با توجه به تجارت سال های گذشته در خصوص حادثه برخورد صاعقه با مخازن ذخیره سازی نفت خام ، و با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه فعال بارشی و رگبارهای فصلی طی ماه های آینده ضرورت داردبه منظور پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی تمهیدات لازم از جمله اطمینان از آماده بودن تمامی سیستم های اعلان و اطفاء حریق، اعلام نیازمندی های و انجام مانورهای آمادگی در شرایط اضطراری در دستور کار آن منطقه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بدیهی است ستاد شرکت پایانه های نفتی ایران نیز همچون سال  های گذشته در چارچوب وظایف و مسئولیت ها آماده هرگونه همکاری در جهت تقویت آن مناطق و امادگی لازم به منظور انجام وظایف مهم مقابله با شرایط بحران خواهد بود. 

آمادگی شرکت پایانه های نفتی ایران برای مقابله با هرگونه شرایط اضطراری در حالی است که، ابتدای مهرماه امسال نیز نشست آمادگی در مواجهه با شرایط اضطراری در پایانه نفتی خارگ برگزار شد و رییس پایانه نفتی خارگ ضمن اشاره و تشریح چرخه بحران و اصول پیشگیری و کنترل، بر ضرورت آمادگی در مواجهه با شرایط اضطراری تاکید کرد.

اسدروز، دستیابی، پیشگیری، شناسایی شرایط ، جمع آوری اطلاعات، شناخت ناپایداری ها و تدوین سناریوهای مختلف را ضروری دانست و بر انجام مانورها و سنجش میزان آمادگی در برابر رویدادها را به عنوان راهبردهای این مهم را تاکید کرد.

وی همچنین در این نشست تصمیماتی در راستای ارتقا سطح آمادگی در مقابله با تهدیدات فصلی از قبیل بررسی سیستم ایرتینگ مخازن ذخیره سازی نفت خام ، لایروبی کانال های منتهی به حوضچه های شرقی و غربی مخازن و آبراههای منطقه مسکونی ، بررسی سیستم های تخلیه مخازن، اصلاح و ایجاد زیر ساخت های ارتباطات رادیویی، هرس درختان، تامین ابزار آلات و تجهیزات و نیازهای دارویی و غذایی و استفاده حداکثری از توان عملیاتی نیروی انسانی را خواستار شد.

(دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید