پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۴۸
IOTC
چهارشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۷۹۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ژاپن خواستار معافیت از تحریم نفت ایران است

«هیروشیگ سکو» وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز سه شنبه با اعلام اینکه عرضه انرژی کشورش نباید از تحریم نفت ایران توسط آمریکا تاثیر بپذیرد، خواستار معافیت از این تحریم ها شد.

ژاپن خواستار معافیت از تحریم نفت ایران است
به نقل از پایگاه خبری «اس اند پی گلوبال پلاتس» آمریکا، وی در یک کنفرانس خبری در مورد آنچه که ژاپن در جریان مذاکرات هفته گذشته در واشنگتن به آمریکا گفته است، اظهار کرد: در طول دور دوم گفت و گوها در واشنگتن در روزهای اول و دوم اوت (10 و 11 مرداد) طرف ژاپنی روی این اصل اولیه که تحریم های آمریکا نباید بر واردات انرژی یا بر فعالیت شرکت های بزرگ این کشور (در ایران) تاثیر منفی گذارد، پافشاری کرده است.
یک مقام ارشد دولتی ژاپن به پایگاه خبری یاد شده گفت: این اظهارات سکو در حالی ایراد شد که ژاپن خواهان معافیت اولیه از تحریم ایران به منظور تامین مهمترین اولویت این کشور یعنی تامین امنیت انرژی و نیاز پالایشگاه های این کشور به نفت ایران است.
«ریو مینامی» مدیرکل نفت، گاز و منابع معدنی در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفت: تامین امنیت انرژی و نیاز پالایشگاه های کشور به نفت ایران، اصل اساسی دولت در اخذ معافیت است.
وی اضافه کرد: ژاپن در نظر دارد به واردات نفت خام از ایران ادامه دهد و این موقعیت را به آمریکا انتقال می دهد و خواهان درک موقعیتش از سوی آمریکاست.
مینامی همچنین افزود: ژاپن به این دلیل که پیشتر و ظرف سال های اخیر خرید نفت خام از ایران را کاهش داده است، باید از تحریم های جدید معاف شود.

(چهارشنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید