جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۳۵
IOTC
شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۷۶۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

شرکت هلندی: قیمت نفت از 100 دلار در هر بشکه عبور می کند

مدیرعامل شرکت «کور لابراتوریز*» هلند یکی از بزرگترین شرکت های ارائه کننده خدمات تجزیه و تحلیل هسته و سیال در صنعت نفت جهان گفت: می ترسم در پایان امسال، سال آینده و سال 2020، دوباره شاهد قیمت های بیش از 100 دلار در هر بشکه نفت باشیم.

شرکت هلندی: قیمت نفت از 100 دلار در هر بشکه عبور می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، «دیوید دشور» در مصاحبه با تلویزیون «مد مانی**» آمریکا افزود: با قیمت 74 دلار و 11 سنت در هر بشکه نفت خام آمریکا و کسری عرضه جهانی نفت، نشانه ای از آرامش در بازارها دیده نمی شود.

وی تاکید کرد: نگرانم اگر نفت کافی برای تامین تقاضای جهانی نفت وجود نداشته باشد، قیمت های نفت به شدت افزایش یافته و به سطوح خطرناکی برسد.
رئیس شرکت نفتی یاد شده ادامه داد: در 23 سال گذشته، تقاضای نفت تقریبا سالیانه یک درصد بالا رفته در حالی که در سه سال گذشته این میزان به 1.5 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: این نشان می دهد تولید پایین نفت در کشورهایی مانند مکزیک و ونزوئلا در زنجیره های عرضه نفت خام جهان خلل ایجاد می کند.
وی گفت: اکنون شاهد افزایش چشمگیر مقدارمصرف نفت هستیم.
مدیرعامل شرکت کور لابراتوریز اضافه کرد: تولید نفت مکزیک و ونزوئلا از سه میلیون به ترتیب به 1.8 و 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.
دشور، به کاهش شدید تولید نفت در آنگولا و نیجریه اشاره کرد و گفت: وقتی به اطراف خود در جهان نگاه می کنیم از خود می پرسیم در چند سال آینده تقاضای جهانی نفت باید از کجا تامین شود؟
وی پاسخ داد: بخشی از آن از آمریکا تامین می شود اما تولید نفت در سایر نقاط جهان در حال کاهش است و به نظرم سطح قیمت ها در آینده به طور قطع افزایش می یابد.
ارزش سهام شرکت کورلابراتوریز دیروز (سه شنبه) با 0.35 درصد کاهش به 119.67 دلار رسید.
به گزارش ایرنا، پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هشت مه (18 اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می شود و به تعلیق تحریم های هسته ای خود علیه تهران ادامه نمی دهد؛ یک مقام ارشد وزارت اور خارجه آمریکا در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) از همه کشورها خواست واردات نفت خود از ایران را به صفر کاهش دهند.
اکنون کاهش تولید نفت برخی کشورها از جمله نروژ، کانادا، مکزیک، ونزولا، آنگولا و نیجریه این نگرانی را ایجاد کرده است که کسری عرضه نفت در بازارها ادامه خواهد داشت.
گرچه ترامپ از عربستان و روسیه خواست تا با استفاده از ظرفیت مازاد تولید خود، کسری ناشی از خروج نفت ایران از بازارها را جبران کنند اما بازارها همچنان نگران کسری عرضه هستند زیرا ظرفیت مازاد تولید این کشورها برای مواقع اضطراری پیش بینی شده است نه برای جبران صادرات نفت ایران به دلیل تحریم های آمریکا و نمی تواند هر دو مورد را پوشش دهد.
قیمت نفت برنت دیروز بیش از یک درصد بالا رفت و به 78 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید.
به نظر می رسد این روند موجب تجدید نظر آمریکا در سیاست کاهش صادرات نفت ایران به صفر شده است، زیرا این کشور اعلام کرده است که سرگرم بررسی درخواست برخی کشورها برای معاف شدن از تحریم نفت ایران است.
(شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۴۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید