سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۰۷:۳۱
IOTC
شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۹:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۷۵۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

شیل آمریکا نمی‌تواند جای نفت ایران را در هند بگیرد

تولیدکنندگان نفت آمریکایی با مهیا شدن برای جنگ تجاری با چین که ممکن است صادرات آمریکا را محدود کند، ممکن است دوستان جدیدی در هند دست و پا کنند اما آیا موفق خواهند شد جای نفت ایران را بگیرند؟

شیل آمریکا نمی‌تواند جای نفت ایران را در هند بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از بلومبرگ، پالایشگاه‌های چین در ماه مه بزرگترین خریدار نفت آمریکا بودند و از زمانی که آمریکا در سالهای اخیر تولید داخلی و صادرات را بالا برد، همواره از این کشور نفت وارد می کردند. اما فروش آنها در پی جنگ تجاری میان پکن و دولت ترامپ ممکن است محدود شود.


ساندی فیلدن، مدیر تحقیقات کالا و انرژی در شرکت مورنینگ استار به بلومبرگ گفت: اگر چین تعرفه وضع کند، پالایشگاه‌های چینی نفت آمریکا را وارد نخواهند کرد زیرا برای آنها گرانتر تمام می شود. فروشندگان آمریکا باید خریداران دیگری پیدا کنند.

یک گزینه، صادرات بیشتر به هند خواهد بود که در حال حاضر نفت بیشتری از آمریکا خریداری می کند. پالایشگاههای هندی در ماه مه ۴.۷ میلیون بشکه یا ۹ برابر میزان واردات آوریل، نفت وارد کردند.

اگر پکن روی نفت آمریکا تعرفه وضع کند، ممکن است قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت که قیمت پایه آمریکا است، تحت فشار کاهشی قرار گیرد و اختلاف قیمتش با نفت برنت افزایش پیدا کند. این مسئله هند را برای خرید نفت آمریکا جذب خواهد کرد.

اما پالایشگاه‌های هند به شکلی طراحی شده اند تا نفت سنگین و حاوی سولفور بالای ایران را فراوری کنند که هدف تحریم آمریکا قرار گرفته است. عمده رشد عرضه آمریکا نفت سبک و دارای سولفور اندک است که در مناطق شیل تولید می شود.

فیلدن گفت: شیل جایگزین نفت ایران نیست. پالایشگاههای هندی نمی توانند همه نفتی که آمریکا به چین صادر می کرد، جذب کنند. آنها می توانند نفت بیشتری وارد کنند اما آیا می توانند آن را فراوری کنند؟
(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۹:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید