پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۴۴
IOTC
پنج شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۷۱۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

«براک» برنده جایزه صندوق اوپک شد

موسسه خیریه 'براک' (BARAC) روز پنجشنبه در جریان اجلاس وزرای صندوق توسعه بین‌المللی اوپک به‌ عنوان پرکارترین نهاد خیریه در سطح بین‌الملل برگزیده و تقدیر شد.

«براک» برنده جایزه صندوق اوپک شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، 'مشتاق چاودری' رئیس براک که در اجلاس امروز حاضرشده بوده جایزه 100 هزار دلاری صندوق توسعه بین‌المللی اوپک را دریافت کرد.

به گفته سلیمان الحربیش مدیرکل صندوق اوپک، براک در بین 400 هزار نهاد خیریه غیردولتی رتبه اول را کسب کرده است. وی کمک به آوارگان روهینگیایی در حوزه بهداشت، آموزش و امور اجتماعی را از آخرین اقدامات صورت گرفته توسط خیریه براک عنوان کرد.
بنابراین گزارش، این برای دومین بار است که براک برنده جایزه صندوق اوپک شده است.
چاودری پس از پایان نشست امروز در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا از دریافت جایزه صندوق توسعه بین‌المللی اوپک ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت که فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان دو سازمان آغاز شده است. وی اظهار داشت که کمک‌رسانی به آوارگان روهینگیا بخش کوچکی از فعالیت این موسسه خیریه به شمار می‌رود و مسائل آموزشی، بهداشت و زیرساخت از دیگر حوزه‌هایی است که براک در این رابطه فعالیت دارد.
سی و نهمین اجلاس وزرای صندوق توسعه بین‌المللی اوپک صبح روز پنجشنبه با حضور وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اتریش گشایش یافت.
صندوق توسعه بین‌المللی اوپک، اولین بار در سال 1976 توسط کشورهای عضو اوپک در جهت کمک به کشورهای درحال‌توسعه تشکیل شد. درآمد این سازمان از سوی اعضاء اوپک و سود حاصل از پروژه‌های مختلفی که در دست اجرا دارد تأمین می‌شود.
مسعود کرباسیان پیش از آغاز این نشست در گفت ‌و گو ایرنا اظهار داشت که در این نشست بحث حساب‌های سالانه تسویه خواهد شد و خط و مشی سالانه تعیین می‌شود. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال ما نایب‌رئیس هستیم و سال آینده ریاست این صندوق را بر عهده خواهیم داشت و به لحاظ اینکه ایران از بنیان‌گذاران صندوق اوپک بوده بایستی مشارکت داشته و مسائل را به‌طور فعال دنبال کنیم.
وزیر اقتصاد کشورمان صبح روز گذشته در رأس هیاتی وارد وین شد و بر اساس برنامه اعلام‌شده، وی قرار است متعاقب این نشست با مقامات اقتصادی اتریش ملاقات کند. وزیر اقتصاد کشورمان همچنین دیروز در جریان سفری یک‌روزه به اسلواکی رفت و آنجا با مقامات ارشد این کشور در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک رایزنی کرد.
گفتنی است 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت کشورمان نیز به‌منظور شرکت در هفتمین سمینار بین ‌المللی و یکصد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک به وین سفر کرده است.
(پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید