جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۵۰
IOTC
سه شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۶۹۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ایران پیشنهاد نفتی عربستان و روسیه را وتو می کند

نماینده ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: تهران هر پیشنهاد عربستان و روسیه برای افزایش تولید را با حمایت عراق و ونزوئلا وتو می کند.

ایران پیشنهاد نفتی عربستان و روسیه را وتو می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، «حسین کاظم پور اردبیلی» در مصاحبه با پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا افزود: سه عضو موسس اوپک قصد دارند جلوی تصویب این پیشنهاد را بگیرند.

وی همچنین تصریح کرد: تصویب این پیشنهاد نیازمند اتفاق نظر اوپک است و اگر عربستان و روسیه بخواهند به تنهایی تولید را افزایش دهند، توافق همکاری اوپک فرو می پاشد.
براساس گزارش بلومبرگ، این هشدار پس از آن بیان می شود که «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو و ریاض برای همکاری در بازار نفت با یکدیگر به توافق رسیده اند.
این همکاری دوجانبه آنها را قادر می سازد هر گونه که صلاح بدانند در بازار نفت دخالت کنند.
اکنون برای عربستان و روسیه افزایش تولید نفت کاری ندارد، زیرا هر دو کشور کمتر از ظرفیت تولید می کنند.
به گزارش ایرنا، عربستان و روسیه در پاسخ به درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت به منظور جبران کاهش صادرات نفت ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم های این کشور، قرار است در نشست جمعه آینده وزیران نفت اوپک در وین، پیشنهاد افزایش تولید نفت را مطرح کنند.
آنها می خواهند تولید نفت اوپک و همپیمانانش از اول ژوییه (10 تیر) بین 500 هزار تا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
روسیه و 9 تولید کننده دیگر نیز در اواخر سال 2016 به توافق کاهش تولید اوپک پیوستند. بر اساس این توافق، کشورهای امضاکننده متعهد شدند در مجموع از سطح تولید 1.8 میلیون بشکه در روز بکاهند که این میزان، حدود 2 درصد کل تولید نفت در جهان است. این توافق تا پایان سال 2018 معتبر است.
14 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
(سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۷:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید