جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۳۹
IOTC
چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۶۷۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

عراق: اوپک نباید به درخواست ها برای افزایش تولید توجه کند

«جابر اللعیبی» وزیر نفت عراق گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همپیمانان غیراوپک آن نباید تسلیم فشارها برای افزایش تولید برای خنثی کردن اختلال عرضه شوند.

عراق: اوپک نباید به درخواست ها برای افزایش تولید توجه کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا، وی افزود: تصمیم های یک جانبه در این زمینه می تواند نقض توافق کاهش تولید نفت تلقی شود.

به گفته وزیر نفت عراق، قیمت های نفت هنوز به حمایت و ثبات بیشتر نیاز دارد و تولیدکنندگان نباید در مورد نیاز بازار نفت به عرضه بیشتر در زمان حاضر مبالغه کنند.
اللعیبی در مصاحبه با رویترز، تصمیم های یک جانبه توسط برخی تولیدکنندگان نفت، بدون مشورت با بقیه اعضای گروه را نیز مردود دانست.
رویترز با اعلام اینکه گفته می شود برخی اعضای اوپک از این ناراحتند که چرا عربستان پیش از اشاره به افزایش احتمالی تولید اوپک با آنها مشورت نمی کند، این ناراحتی ها را زمینه ساز دشوار شدن کار نشست آینده اوپک در وین دانست.
در هفته های گذشته، حدس و گمان ها در مورد اینکه عربستان و روسیه برای جلوگیری از اخلال عرضه به دلیل تحریم خرید نفت ایران و ونزوئلا به کاهش محدودیت های تولید فکر می کنند، تقویت شده است.
به گزارش ایرنا، رویترز هفته گذشته با اعلام اینکه یک روز پیش از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج این کشور از برجام، یک مقام ارشد دولت وی، تلفنی از عربستان خواسته است با حفظ ثبات قیمت های نفت به اجرای موفقیت آمیز این تصمیم برای محدود کردن صادرات نفت ایران کمک کند، از تبانی میان آمریکا و عربستان پرده برداشت.
دیروز پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا اعلام کرد، درخواست دولت آمریکا از عربستان برای افزایش تولید نفت پیش از خروج واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ممکن است اعضای اوپک را برنجاند.
پایگاه خبری یادشده همچنین اضافه کرد: تمایل عربستان به تبعیت از خواست آمریکا، خشم شدید برخی اعضای اوپک را برانگیخته است ونشست 22 ژوئن (اول تیر) اوپک در حال تبدیل شدن به یک جدال است.
«حسین کاظم پور» نماینده ایران در هیات عامل اوپک نیز هفته گذشته در این مورد به رویترز گفت: مسخره و حیرت انگیز است که ببینیم تشکیلاتی از واشنگتن می آیند به عربستان تا (از این کشور بخواهند) افت صادرات نفت ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم های غیرقانونی این کشور را جایگزین کند.
وی افزود: اوپک به آسانی تسلیم خواست واشنگتن نمی شود؛ هیچیک از اعضای اوپک علیه 2 عضو موسس این سازمان اقدام نمی کنند.
کاظم پور ادامه داد: آمریکا این سیاست را دفعه پیش علیه ایران استفاده کرد، اما قیمت های نفت به 140 دلار در هر بشکه رسید.
نماینده ایران در اوپک تاکید کرد: اوپک چنین حقارتی را نمی پذیرد؛ چقدر کسی باید متکبر و نادان باشد که نتواند تاریخ 60 سال گذشته همکاری میان اعضای اوپک را بفهمد.
(چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۳۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید