سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۰۰
IOTC
دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۳:۴۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۶۷۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تولید نفت روسیه از مرز ۱۱ میلیون بشکه عبور کرد

خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: تولید نفت روسیه در نخستین هفته ژوئن به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

تولید نفت روسیه از مرز ۱۱ میلیون بشکه عبور کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، خبرگزاری اینترفکس گزارش داد تولید نفت روسیه در نخستین هفته ماه میلادی جاری به ۱.۵۱۳ میلیون تن در روز بالغ شد و هرگز پایین ۱.۵۱۱ میلیون تن نرفت.


اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت جهان شامل روسیه، روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن برای مذاکره درباره آینده این توافق که قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند، در وین دیدار خواهند کرد. روسیه و عربستان سعودی پیش از این اعلام کرده بودند که ممکن است برای جلوگیری از هر گونه کمبود عرضه لازم باشد سطح تولید به تدریج افزایش پیدا کند.

اکثر غول‌های نفتی روسیه از افزایش تولید حمایت کردند، زیرا قیمت‌ها ماه گذشته به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و اکنون بیش از ۷۶ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اظهار کرده که قیمت ۶۰ دلار نفت برای این کشور مناسب است.

تولید نفت روسیه در ماه مه برای سومین ماه متوالی ثابت بود و در ۱۰.۹۷ میلیون بشکه در روز ایستاد.

آمادگی گازپروم نفت برای افزایش تولید
به گفته الکساندر دیوکوف، مدیر شرکت گازپروم نفت که از نظر تولید، سریع‌ترین نرخ رشد را در میان شرکت‌های نفتی بزرگ روسیه دارد، این شرکت آماده است در صورت تسهیل محدودیت‌های تولید جهانی، تولیدش را افزایش دهد.

وی پس از یک نشست عمومی سالانه، گفت: اکنون روشن است که سهمیه تولید باید بازنگری شود. سهمیه‌ها باید افزایش پیدا کند و این موضوع به نفع هر دوی مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان است.

وی در ادامه افزود که این شرکت تولید نفت خود را به میزان ۵۰۰۰ تن در روز (۳۶ هزار و ۶۵۰ بشکه در روز) در صورت رفع محدودیت‌ها افزایش دهد.

مدیر گازپروم نفت گفت: ما براین باوریم زمان آن فرا رسیده که توافق را حفظ کنیم اما انعطاف بیشتری در سهمیه‌ها صورت بگیرد.

وی همچنین عنوان کرد: اگر این توافق ادامه پیدا کند تولید نفت گازپروم نفت امسال در ۶۲.۳ میلیون تن (۱.۲۵ میلیون بشکه) ثابت خواهد بود.

به گفته تحلیلگران، در صورت رفع محدودیت‌های تولید، روس‌نفت که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه است قادر خواهد بود ۷۰ هزار بشکه در روز تولید خود را در ظرف مدت دو روز افزایش دهد.
(دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷) ۰۳:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید