پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۵۰
IOTC
دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۴:۴۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۶۷۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

باکو به تعهدات خود در قبال اوپک پایبند است

وزارت انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد، باکو به تعهدات خود در زمینه کاهش حجم تولید روزانه نفت در قبال سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پایبند است و تاکنون نیز آن را اجرا کرده است.

باکو به تعهدات خود در قبال اوپک پایبند است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، این وزارتخانه روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: میزان استخراج روزانه نفت در جمهوری آذربایجان در ماه می امسال ، 801 هزار بشکه بود که 748 هزار بشکه از آن را نفت خام و 53 هزار بشکه از آن را میعانات تشکیل می داد.


این کشور همچنین در ماه یاد شده ، روزانه 635 هزار بشکه نفت خام ، 53 هزار بشکه میعانات و 17.8 هزار بشکه فرآورده نفتی صادر کرد .
بنا به این گزارش ، در ماه ژانویه سال جاری میلادی حجم استخراج روزانه نفت در جمهوری آذربایجان 814,6 هزار بشکه ، در ماه فوریه 806 هزار بشکه ، در ماه مارس 794 هزار بشکه و در ماه آوریل 785,7 هزار بشکه بود.
جمهوری آذربایجان در سال 2017 به طور متوسط روزانه 781.9 هزار بشکه نفت تولید کرده است .
کشورهای عضو اوپک، 30 نوامبر سال 2016 میلادی در خصوص کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه حجم استخراج نفت و تعیین سقف مجموع استخراج 32.5 میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند.
10 دسامبر همان سال میان کشورهای عضو اوپک و 11 کشور غیر عضو از جمله جمهوری آذربایجان توافقنامه کاهش 558 هزار بشکه مجموع استخراج روزانه نفت امضا شد.
شورای وزیران اوپک در نوامبر سال 2017 میلادی در مورد تمدید مدت توافقنامه میان کشور های عضو این سازمان و کشورهای غیر عضو در باره کاهش حجم تولید روزانه نفت تا پایان سال 2018 میلادی ،توافق کردند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) متشکل از کشورهای ایران، الجزایر، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا و ونزوئلا است.
مقر این سازمان از بدو تأسیس در سال ۱۳۳۹ در ژنو بود و در سال ۱۳۴۴ به شهر وین در کشور اتریش انتقال یافت.
(دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷) ۰۴:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید