پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۳۹
IOTC
سه شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۸۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

رایزنی ژاپن برای ادامه واردات نفت از ایران

یک مقام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن از رایزنی این کشور برای معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران خبر داد.

رایزنی ژاپن برای ادامه واردات نفت از ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، دایسوکه هیروتا، یک مقام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن به پایگاه خبری "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت: شرکتهای ژاپنی نمی‌خواهند واردات نفتشان از ایران را متوقف کنند.


وی در ادامه افزود: ژاپن در دوران تحریم‌های قبلی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، معافیت گرفته بود و تصور می‌کند برای ادامه این میزان واردات از ایران همچنان از آمریکا معافیت بگیرد.

با این حال ژاپن می‌خواهد موضع آمریکا در این خصوص روشن شود و برای همین منظور، با دولت آمریکا در تماس است.

هیروتا به پلاتس گفت: وضعیت در دولت آمریکا هر روز تغییر می‌کند و اکنون ما سرگرم جمع آوری اطلاعات و ادامه تماس با دولت آمریکا هستیم.

پالایشگاه‌های ژاپنی به نفت نسبتا کم هزینه ایران به دلیل کیفیت سنگین‌ترش علاقمند هستند. واردات از ایران حدود ۵ درصد از کل واردات نفت خام ژاپن است.

هیروتا در مصاحبه با پلاتس اظهار کرد: ما نیاز داریم به واردات ادامه دهیم و برای ادامه واردات نفت از ایران، لازم است اطلاعات کسب کنیم و با دولت آمریکا در تماس باشیم.

طبق محاسبات "اس اند پی گلوبال پلاتس" بر مبنای آمار وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، واردات نفت ژاپن از ایران در سال ۲۰۱۷ به میزان ۲۴.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۲ هزار و ۲۱۶ بشکه در روز در مقایسه با ۲۲۷ هزار و ۱۴۲ بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ رسید. در ژانویه و فوریه سال میلادی جاری، واردات ژاپن بر مبنای سالانه ۱۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۹۲ هزار و ۲۸۹ بشکه در روز رسید.
(سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۳۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید