جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۴
IOTC
سه شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۰:۳۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۸۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تولید نفت اوپک همچنان کاهش می یابد

تولید نفت اوپک همچنان کاهش می یابد

تولید نفت اوپک همچنان کاهش می یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از رویترز، نظرسنجی این خبرگزاری نشان داد با توجه به استمرار افت تولید ونزوئلا و اختلال در عرضه نفت نیجریه، مجموع تولید نفت اوپک در ماه مه امسال (اردیبهشت- خرداد) به پایین‌ترین حد خود در 13 ماه اخیر رسید.

طبق این نظرسنجی، مجموع تولید نفت اوپک در ماه مه امسال 32 میلیون بشکه در روز بوده که 70 هزار بشکه نسبت به ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) کمتر است.
چند اختلال پیش‌بینی نشده سبب شد نیجریه بیشترین افت تولید نفت را در میان اعضای اوپک تجربه کند، پس از آن، ونزوئلا نیز که درگیر بحران داخلی است، افت تولید شدیدی را تجربه کرد.
نظرسنجی رویترز مبتنی بر داده‌های کشتیرانی ارائه شده از منابع خارجی، داده‌های موسسه تامسون رویترز و اطلاعات ارائه شده از سوی منابع در شرکت‌های نفتی، اوپک و مؤسسات مشاوره است.

**عربستان در پی افزایش مجدد قیمت نفت خود برای مشتریان آسیایی
به گزارش رویترز، منابع بازرگانی احتمال دادند که عربستان در ماه ژوئیه امسال (تیر- مرداد)، برای دومین ماه پیاپی، قیمت شاخص نفت خام سبک عربی را برای مشتریان آسیایی افزایش دهد و قیمت آن را به بالاترین سطح از ماه فوریه سال 2014 میلادی تاکنون برساند.
افزایش تقاضای پالایشگران آسیایی در آستانه رشد تقاضای سوخت در فصل تابستان و افزایش قیمت شاخص نفت خام دوبی، از جمله عواملی هستند که می‌توانند در رشد قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربی مؤثر باشند.
بر اساس نظرسنجی رویترز از منابع بازرگانی، قیمت شاخص نفت خام سبک عربی در ماه ژوئیه ممکن است حدود 40 سنت افزایش یابد و به دو دلار و 30 سنت بالاتر از میانگین قیمت 2 شاخص عمان و دوبی برسد.
قیمت نفت خام سبک عربی عربستان در ماه ژوئن امسال (خرداد - تیر)، یک دلار و 90 سنت بالاتر از میانگین یاد شده، تعیین شده بود.

**روسیه در اندیشه تثبیت بازار سوخت داخل
به گزارش رویترز، شرکت روسنفت به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت در روسیه بر این باور است که اعمال محدودیت در صادرات فرآورده های نفتی یکی از اقداماتی است که دولت این کشور باید برای کمک به تثبیت بازار داخلی سوخت انجام دهد.
قیمت خرده فروشی بنزین و سوخت دیزل در بازار داخلی روسیه، به تازگی به علت رشد قیمت های نفت و افزایش مالیات بر فروش سوخت، به بالاترین حد خود رسید است.

**آغاز صدور برق جمهوری آذربایجان به شمال غرب ایران
به گزارش پایگاه خبری ای پی ای، «یحیی بابانلی» سخنگوی شرکت آذرانرژی جمهوری آذربایجان گفت: این کشور از روز نخست خرداد صادرات برق به ایران را آغاز کرده است.
به گفته این مقام جمهوری آذربایجان، از ساعت حدود 11 صبح روز جمعه (یکم خرداد)، شرکت آذرانرژی صادرات 80 مگاوات برق را به مناطق مغان و آستارا در ایران آغاز کرده و قرار است نشست بعدی گروه های کاری ایران، آذربایجان و روسیه در مورد یکپارچه سازی شبکه های برق 3 کشور تا پایان ماه ژوئن برگزار شود.

**تولید نفت آمریکا در ماه مارس به رکورد جدید رسید
به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت آمریکا در ماه مارس (اسفند - فروردین) با 215 هزار بشکه در روز افزایش به رقم رکورد جدید 10 میلیون و 470 هزار بشکه ای در روز دست یافت.
این نهاد، با تجدیدنظر در میزان تولید نفت آمریکا در ماه نوامبر گذشته (آبان - آذر 96)، آن را 10 میلیون و 260 هزار بشکه در روز اعلام کرد.
حوزه پرمیان که از غرب تگزاس تا شرق نیومکزیکو ادامه دارد بزرگ ترین میدان نفتی آمریکا است.

**حضور روسیه در بازار «ال ان جی» افزایش می یابد
به گزارش رویترز، «پاول سروکین» معاون وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد که این کشور قصد دارد تولید سالانه گاز طبیعی مایع یا همان ال ان جی از اعماق دریا را تا سال 2035 میلادی به سالانه 120 میلیون تن برساند و با کاهش هزینه ها سهم بازار استرالیا و آمریکا را نیز به دست آورد.
تقاضا برای «ال ان جی» دریایی با توجه به اینکه نسبت به نفت و ذغال سنگ سوخت پاک تری به شمار می رود، در سال های اخیر افزایش یافته است و این پتانسیل را دارد که به سرعت جهانی شود زیرا برای انتقال به شبکه خط لوله نیاز ندارد.
سروکین پیش بینی می کند که تقاضای جهانی «ال ان جی» در 20 سال آینده حدود دو برابر شود و از 500 میلیون تن در سال تجاور کند.
روسیه تاکنون بزرگترین عرضه کننده گاز از طریق خط لوله به اروپا بوده و گازپروم حدود یک سوم گاز قاره سبز را تامین می کرده است.

**روسیه و امارات برای تثبیت بازارهای نفت سند همکاری امضا کردند
به گزارش رویترز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات برای همکاری راهبردی در حوزه نفت و گاز توافق هایی را امضا کردند.
هدف از این همکاری تقویت توازن و ثبات در بازار جهانی نفت است.
این توافق ها در سفر آل نهیان به مسکو و دیدار با پوتین به امضا رسید.
(سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷) ۰۰:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید