جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۵۴
IOTC
دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۴۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ضوابط جدید تعدیل مدرک تحصیلی کارمندان صنعت نفت ابلاغ شد

ضوابط جدید تعدیل مدرک تحصیلی کارمندان صنعت نفت برای کارمندانی که رأساً و به میل شخصی در حین خدمت مبادرت به ادامه تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی کرده‌اند، پس از تصویب در شورای اداری و استخدامی صنعت نفت ابلاغ شد.

ضوابط جدید تعدیل مدرک تحصیلی کارمندان صنعت نفت ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حسب ضوابط مذکور، تلاش شده است در بازنگری مقررات، افرادی که تا پیش از مصوبه جدید مدرک گرفته‌اند با همان مقررات قبلی تعدیل شوند و درصدهای تعلق گرفته به آنها و شرایط پذیرش مدرک، مشابه گذشته خواهد بود و حداقل الزامات ابلاغی توسط شورای عالی اداری کشور درخصوص مقررات آنها اعمال شود. با ضوابط ابلاغی دغدغه کارکنان برای تعدیل مدرک تحصیلی مرتفع شده به نحوی که از ابتدای شروع به تحصیل ضمن هماهنگی با واحدهای ذی‌ربط منابع انسانی در شرکت مربوطه، موافقت آنها را برای تحصیل در رشته/ مقطع تحصیلی مرتبط با رسته و مسیر شغلی کسب می‌کنند. همچنین واحدهای مورد اشاره مکلفند در خصوص کارمندانی که از قبل شروع به تحصیل کرده‌اند نیز هماهنگی فوق را پس از ارائه درخواست کارمند بررسی و برای موافقت اعلام نظر کنند.


از سوی دیگر در مقررات قبلی شرط شرکت در آزمون‌های استخدام و کسب حدنصاب قبولی به‌منظور تعدیل مدرک و همچنین دسته‌بندی بین مدارک تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و اعمال معدل فارغ‌التحصیلی وجود داشته که در مصوبه جدید حذف شده است. در این صورت برای کارکنانی که قبلا و تا زمان تصویب مصوبه جدید (تا پایان فروردین ۱۳۹۷) اخذ مدرک کرده‌اند، کماکان درصدهای تعدیل مدرک طبق ضوابط قبلی ملاک عمل خواهد بود و برای مدارک اخذ شده از تاریخ اول اردیبهشت ۱۳۹۷، درصدهای تعدیل مدرک طبق ضوابط جدید اعمال می‌شود.

شایان ذکر است کماکان مدارک تحصیلی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مورد پذیرش بوده و برای مدارک تحصیلی پزشکی (درجه تخصص یا فوق تخصص) و اعضای هیئت علمی در واحدهای مستقل ستادی پس از هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارتخانه‌های مذکور، متعاقبا ضوابط مربوط اعلام خواهد شد. ایثارگران نیز در چارچوب ضوابط جدید ابلاغی، تابع قوانین خاص خود خواهند بود.

گفتنی است ضوابط جدید جهت بهره‌مندی بهینه از دانش و مهارت کارمند براساس مدرک بدو استخدام بوده به‌نحوی که در حین خدمت، ضمن تمرکز بر انجام مطلوب وظایف شغلی، با هدایت و برنامه‌ریزی واحدهای آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و رعایت شرایط مورد نظر، زمینه مناسب ادامه تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی براساس نیازمندی‌های سازمانی و شغلی فراهم می‌شود.
(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۰۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید