پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲
IOTC
چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۶:۲۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۳۵۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

نفت همچنان نزدیک بالاترین رکورد قیمت در سه سال گذشته معامله می شود

قیمت های نفت صبح روز چهارشنبه به دلیل افزایش موجودی انبارهای نفت خام آمریکا، اندکی کاهش پیدا کردند، اما همچنان نزدیک بالاترین رکورد خود در سه سال گذشته هستند.

نفت همچنان نزدیک بالاترین رکورد قیمت در سه سال گذشته معامله می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از خبرگزاری رویتز انگلیس، قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 07:49 امروز به وقت گرینویچ در معاملات آتی بازار لندن با 17 سنت کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز (سه شنبه) به 69 دلار و 79 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور در ساعت یاد شده به 64 دلار و 45 سنت رسید که از آخرین قیمت دیروز 2 سنت کمتر بود.
قیمت نفت برنت در تاریخ 15 ژانویه (25 دی) رکورد 70 دلار و 37 سنت در هر بشکه را ثبت کرد که بالاترین قیمت از دسامبر 2014 (آذر-دی 1393) است.
نفت خام پایه آمریکا نیز 16ژانویه (26 دی) با رسیدن به سطح 64 دلار و 89 سنت، رکورد قیمت در بیش از سه سال گذشته را شکست.
انجمن نفت آمریکا بعد از ظهر دیروز اعلام کرد: موجودی انبارهای نفت خام این کشور در هفته منتهی به 19 ژانویه (29 دی) با چهار میلیون و 800 هزار بشکه افزایش به 416 هزار و 200 میلیون بشکه رسیده است.
تغییرات موجودی انبار نفت خام آمریکا روی قیمت های نفت اثر دارد، زیرا این کشور بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است.
بنا به اعلام آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت خام آمریکا بزودی از تولید نفت روسیه و عربستان سبقت می گیرد و این کشور به بزرگ ترین تولیدکننده نفت جهان نیز تبدیل می شود.
(چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶) ۰۶:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید