جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۴
IOTC
چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۶ / ۰۶:۱۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۳۳۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
بانک های بزرگ جهان مطرح کردند :

افزایش چشمگیر قیمت های نفت در سال 2018 پیش بینی می شود

همزمان با رکوردزنی قیمت های نفت و صعود آنها به سطحی که پس از روزهای نخست سقوط قیمت ها در دسامبر 2014 (دی-آذر 1393) سابقه نداشت، بانک های سرمایه گذاری بزرگ جهان اکنون یا در حال افزایش قیمت هدف نفت هستند، یا هشدار می دهند که بزودی باید این کار را انجام دهند.

افزایش چشمگیر قیمت های نفت در سال 2018 پیش بینی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) اعلام کرد، بانک های مریل لینچ* و مورگان استنلی** آمریکا هر دو این هفته سطح پیش بینی خود برای قیمت های نفت را افزایش دادند.

بانک گلدمن ساچز*** آمریکا نیز اعلام کرد: احتمال دارد سطح قیمت های هدف نفت را افزایش دهد.
قیمت نفت برنت دریای شمال دوشنبه گذشته به 70 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید و نفت خام آمریکا نیز دیروز قیمت 64 دلار و 89 سنت در هر بشکه را ثبت کرد. قیمت هر دو نفت رکورد بیش از سه سال گذشته را شکستند.
بانک های یاد شده علت این تصمیم را افزایش شدید تقاضای جهانی نفت و کاهش تولید این کالا به دلیل اجرای توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.
توافق کاهش تولید اوپک که 11 کشور غیراوپک در راس آنها روسیه نیز به آن پیوسته اند، از ابتدای ژانویه 2017 (دی-بهمن 1395) شروع شده و تا پایان سال 2018 (دی-بهمن 1397) ادامه دارد.
برخی کشورهای اوپک از تمدید این توافق نیز حمایت کرده اند.
بانک مریل لینچ اعلام کرد: اکنون انتظار دارد بازار نفت در سال 2018 با کسری عرضه ای در حدود 430 هزار بشکه در روز روبرو شود.
این بانک پیشتر کسری عرضه بازار نفت در سال 2018 را 100 هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود.
بانک مزبور اکنون متوسط قیمت نفت برنت در سال 2018 را 64 دلار در هر بشکه پیش بینی می کند در حالی که پیش تر آن را 56 بشکه در روز پیش بینی کرده بود.
بانک مریل لینچ همچنین متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال 2018 را از 52 دلار به 60 دلار در هر بشکه افزایش داد.
بانک گلدمن ساچز اعلام کرد، هنوز آماده افزایش قیمت هدف 62 دلار در هر بشکه برای نفت برنت و 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال 2018 نیست، اما احتمال کاهش بسیار سریع موجودی انبارهای نفت و افزایش سطح قیمت ها وجود دارد.
«مارتیجن رتس» تحلیلگر بازار سهام بانک مورگان استنلی نیز به شبکه خبری یاد شده گفت: هجوم حجم بالای جریان سرمایه برای خرید سهام شرکت های نفتی، قیمت های نفت برنت را به 70 تا 75 دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.
وی قیمت هدف نفت برنت برای سه ماهه سوم سال 2018 را از 63 به 75 دلار در هر بشکه افزایش داد.
(چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶) ۰۶:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید