جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۴۸
IOTC
چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۲۲:۰۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۳۱۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

قیمت نفت اوپک به 65 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید

بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز دوشنبه منتشر شد، هر بشکه سبد نفت اوپک جمعه گذشته به طور متوسط 65 دلار و 86 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 0.4 درصد کاهش داشت.

قیمت نفت اوپک به 65 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید
بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت نفت این سازمان پنج شنبه گذشته 66 دلار و 13 سنت در هر بشکه بود.
قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا نیز جمعه گذشته به دلیل افزایش تولید نفت شیل آمریکا کاهش یافت. قیمت نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک بر اساس آن قیمت گذاری می شود، جمعه گذشته با 0.7 درصد کاهش به 67 دلار و 63 سنت در هر بشکه رسید.
هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز جمعه گذشته به بهای 61 دلار و 44 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 0.9 درصد کاهش دارد.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا نیز صبح امروز (دوشنبه) به دلیل کاهش فعالیت های حفاری در آمریکا تقریبا ثابت ماند.
نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 09:22 صبح امروز (دوشنبه) در بازار لندن به قیمت 67 دلار و 53 سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به جمعه گذشته تنها 0.1 درصد کاهش دارد.
هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس این کشور به بهای 61 دلار و 48 سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته نشان دهنده کاهش 0.2 درصدی است.
بر اساس اعلام شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا، تعداد دکل های حفاری این کشور در هفته منتهی به پنج ژانویه (جمعه گذشته) پنج واحد کاهش یافت و به 742 دکل رسید.
(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶) ۲۲:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید