پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۴
IOTC
پنج شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۹۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دوستی نفتی روسیه و چین برای اروپا پرهزینه می‌شود

افزایش همکاری نفتی چین و روسیه سبب می‌شود هزینه خرید نفت برای مشتریان اروپایی افزایش یابد.

دوستی نفتی روسیه و چین برای اروپا پرهزینه می‌شود

به گزارش شبکه بلومبرگ، با افزایش عرضه نفت روسیه به چین، اروپا وادار خواهد شد هزینه بیشتری برای خرید نفت بپردازد.

طبق اعلام مؤسسه مشاوره اف جی ئی، با افزایش مصرف نفت چین، صادرات نفت از پایانه نفتی پریمورسک روسیه در دریای بالتیک در شمال اروپا کاهش می‌یابد و این مسئله قیمت انواع گوناگون نفت خام صادراتی به این قاره را بالا می‌برد.

روسیه هم اکنون بزرگترین عرضه کننده نفت به چین است و قصد دارد در سال ۲۰۱۸ میلادی صادرات روزانه نفت خود به چین را ۲۰۰ هزار بشکه نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش دهد.

مؤسسه اف جی ئی اعلام کرد: روسیه به سرعت در حال انتقال عرضه نفت خود از اروپا به سوی چین است؛ در حالی که طبق پیش‌بینی ما مجموع صادرات نفت روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش نمی‌یابد، عرضه شاخص اورالز این کشور، به ویژه از پایانه پریمورسک کاهش می‌یابد و این مسئله قیمت این شاخص را بالا می‌برد.

برآورد این مؤسسه نشان می‌دهد عرضه شاخص اورال روسیه در ماه ژانویه امسال ۱۶۰ هزار بشکه در روز نسبت به پارسال کمتر می‌شود و عرضه نفت از پایانه نووروسیسک در دریای سیاه نیز ثابت باقی خواهد ماند.

تغییر رویکرد صادراتی روسیه سبب شده است قیمت شاخص نفت خام اورال این کشور در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به ماه پیش از آن افزایش یابد.

روسیه نفت خود را از راه خط لوله و همچنین با نفتکش از طریق پایانه‌های نفتی در شرق این کشور به چین صادر می‌کند. آغاز بهره برداری از یک مسیر جدید نیز ظرفیت صادرات نفت روسیه به چین از طریق خط لوله «ئی‌اس‌پی‌او» را ۲ برابر کرده و به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسانده است.

همچنین شرکت «سی‌ئی‌اف‌سی» چین بخشی از سهام روسنفت، بزرگترین شرکت نفتی روسیه، را به قیمت ۹ میلیارد دلار خریده و به یکی از معامله‌گران عمده نفت خام روسیه تبدیل شده است.

(پنج شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید