پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۱۵
IOTC
دوشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۸۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
به پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

میانگین قیمت نفت خام ایران در سال ۹۷ به حدود ۵۴ دلار می‌رسد

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی، چشم انداز قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ را بررسی و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت نفت صادراتی ایران در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۴ دلار برای هر بشکه باشد.

میانگین قیمت نفت خام ایران در سال ۹۷ به حدود ۵۴ دلار می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز با بیان این مطلب که در سال ۲۰۱۷ قیمت نفت نوسانات زیادی داشته است، افزود: با این حال میانگین قیمت این کالای راهبردی آن تا پایان نوامبر ۲۰۱۷ حدود ۲۲ درصد بالاتر از میانگین قیمت‌ها در سال ۲۰۱۶ بود.

با در نظر گرفتن عوامل مختلف تاثیرگذار بر بازار نفت در طی سال ۲۰۱۸، پیش‌بینی می‌شود سطح کلی قیمت‌ها بالاتر از سال ۲۰۱۷ باشد، در این میان اگرچه قیمت برنت در طی فصول نخست و دوم سال ۲۰۱۸ نسبت به سطح کنونی آن (نوامبر ۲۰۱۷) اندکی کاهش می‌یابد، اما در فصول سوم و چهارم سال ۲۰۱۸ دوباره افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت نفت برنت در فصول اول، دوم، سوم و چهارم سال ۲۰۱۸ به‌ترتیب ۵۵، ۵۳، ۵۷ و ۵۹ دلار در بشکه و میانگین آن در کل سال ۲۰۱۸ به مقدار ۵۶ دلار برای هر بشکه باشد.

این گزارش می‌افزاید: با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود متوسط قیمت نفت صادراتی ایران در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۴ دلار برای هر بشکه باشد و از این‌ رو با فرض این‌که صادرات نفت خام و مایعات و میعانات گازی ایران به‌‌طور میانگین ۲,۵۵ میلیون بشکه در روز باشد، میانگین کل درآمدهای صادراتی ایران در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود.

(دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید