چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۸
IOTC
جمعه / ۱ دی ۱۳۹۶ / ۰۸:۲۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۲۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

توزیع کتاب وحدت و همگرایی از نگاه رهبر معظم انقلاب در همایش طنین وحدت خارگ

روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران به منظور آشنایی بیشتر جوانان اهل تسنن و تشیع جزیره خارگ با اندیشه های رهبر معظم انقلاب در خصوص «اهمیت وحدت و همگرایی» و «موانع وحدت، عوامل تفرقه»، در سومین همایش طنین وحدت، کتاب «وحدت و همگرایی» را بین شرکت کنندگان در این همایش توزیع کرد.

توزیع کتاب وحدت و همگرایی از نگاه رهبر معظم انقلاب در همایش طنین وحدت خارگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سومین همایش طنین وحدت با حضور مولوی اسحق مدنی نایب رییس شورای عالی مجمع تقریب بین المذاهب الاسلامیْ جامعه اهل سنت و مقامات محلی جزیره خارگ و مدیران و کارکنان صنعت نفت روز پنجشنبه (۳۰ آذرماه ۹۶) در محل سینما صدف جزیره خارگ برگزار شد.

در این همایش کتاب «وحدت و همگرایی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» که توسط علی‌رضا برازش از مجموعه بیانات معظم له در سال‌های گذشته است و تلاش می‌کند تا تعریفی صحیح و درست را از «وحدت اسلامی» ارایه دهد، توزیع شد.

کتاب در شش فصل با عنوان‌های «تعریف وحدت»، «اهمیت وحدت و همگرایی»، «موانع وحدت، عوامل تفرقه»، «راه‌های رسیدن به وحدت»، «ثمرات وحدت و همگرایی» و «منادیان وحدت» وحدت اسلامی، عوامل و شرایط آن را از نگاه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب بررسی کرده است.

این بیانات در کنار یکدیگر به خوبی می‌توانند این نکته را برای مخاطب تبیین کند که هرگونه دوگانگی و اختلافی به معنای دعوا نیست و می‌توان با تقویت نقاط مشترک بین مذاهب اسلامی، خواسته معنوی اسلام را تحقق بخشید و اختلافات را به بهانه‌ای برای فرصت‌طلبی دشمنان اسلام مبدل نکرد.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «اتحاد و یگانگی و وحدت کلمه، شرط اصلی است؛ چه از لحاظ ملیتی یعنی برداشتن این ناسیونالیسم و ملت‌گرایی‌ها، عرب، عجم، ترک و فارس و بقیه این قومیت‌ها و ملیت‌ها در سطح جهان اسلام چه از لحاظ مذهبی که شیعه و سنی و فرق گوناگون. اهل تسنن و شیعه باید اختلاقات را کنار بگذارند و با هماهنگی و با تکیه بر نقاط مشترک، آن خواست معنوی را تامین کنند، البته اشکالی ندارد که نقاط مختلفٌ‌فیه باشد، هر دوگانگی به معنای دعوا نیست.» 

(جمعه ۱ دی ۱۳۹۶) ۰۸:۲۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید