شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۷
IOTC
پنج شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۲۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران:

همه استانداردهای پایانه‌های نفتی برای مشتریان نفت ایران فراهم است

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: همه نکات استاندارد پایانه‌های نفتی در سطح جهانی برای مشتریان نفت ایران مهیا است.

همه استانداردهای پایانه‌های نفتی برای مشتریان نفت ایران فراهم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی صبح پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت پایانه‌های جزیره خارگ اظهار کرد: پایانه نفتی خارگ به‌عنوان بزرگترین مرکز ذخیره سازی و صادارت نفت کشور آماده اجرای سیاست‌های کلان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حوزه ذخیره سازی و صادرات نفت است.


وی افزود: از ویژگی‌های این جزیره که آن را محلی ممتاز برای ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام تبدیل کرده، وجود ارتفاعات مناسب برای احداث مخازن نفت خام و همچنین نزدیکی به مناطق نفت خیز استان خوزستان است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سواحل عمیق جزیره خارگ را از دیگر مزایای طبیعی ویژه منطقه خارگ خواند و گفت: این ویژگی، ایجاد پهلوگاه‌های مناسب، برای بارگیری نفت کش‌ها را امکان پذیر کرده است، تمامی نکات استاندارد پایانه‌های نفتی در سطح جهانی برای مشتریان نفت ایران مهیا است.

موسوی با بیان اینکه نفت خام تولیدی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از طریق خط لوله زیردریایی به جزیره خارگ ارسال می شود افزود: این نفت خام در دو نوع سنگین و سبک به صورت مجزا دریافت و ذخیره می شود.

وی ادامه داد: نفت خام شرکت نفت فلات قاره نیز که از حوزه‌های نفتی مناطق دریایی در اطراف جزیره خارگ تولید می‌شود و به نفت خام فروزان معروف است به صورت مجزا دریافت و صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: یکی مهمترین مسئولیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران تضمین صادرات و ذخیره‌سازی نفت کشور است که با برنامه‌ریزی‌های مدون صورت گرفته توسط واحد های عملیات دریایی، صادرات، فنی و نگهداری و.... طبق یک استاندارد تعریف شده به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه تمامی پروسه‌های ذخیره‌سازی و صادرات نفت کشور بررسی، بهسازی، نوسازی می‌شود.
(پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶) ۱۵:۱۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید