پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۴۳
IOTC
جمعه / ۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۱۸۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ایران آماده انتقال تجربه‌های خود به کشورهای مختلف است

معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با مقام‌های ارشد کشورهای گینه استوایی، ونزوئلا، بولیوی و لیبی از آمادگی ایران برای انتقال تجربه‌های خود به کشورهای مختلف دنیا خبر داد و بر شکست تداوم سیاست های منجر به افراط گرایی در دنیا تاکید کرد.

ایران آماده انتقال تجربه‌های خود به کشورهای مختلف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در‌ حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دیدار رئیس جمهور‌ی گینه استوایی بر تقویت همکاری دو کشور در‌چارچوب کشورهای صادرکننده گاز تاکید کرد.


وی با بیان اینکه ایران و گینه استوایی افزون بر گاز از ظرفیت‌های بی‌شماری برای توسعه مناسبات برخوردارند، عنوان کرد: از برگزاری اجلاس آینده سران کشورهای صادرکننده گاز در گینه استوایی استقبال می کنیم ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گاز، آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه صنعتی و علمی بویژه بخش انرژی در اختیار گینه استوایی قرار دهد.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: تبادل هیئت‌های رسمی برای شناسایی زمینه‌های همکاری می‌تواند به توسعه مناسبات منجر شود، آمادگی داریم برای توسعه گینه استوایی در کنار شما باشیم و نیازهای خود را از طریق شما تامین کنیم.

تئودور اوبیانگ، رئیس جمهوری گینه استوایی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیشبرد اهداف کشورهای صادرکننده گاز در چهارمین اجلاس، گفت: ایران در طول سال‌هایی که از تاسیس این سازمان می‌گذرد نقش موثری در تحقق اهداف سازمان ایفا کرده است.

وی ادامه داد: از حمایت ایران برای میزبانی گینه استوایی برای پنجمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز قدردانی می کنم.

رئیس جمهوری گینه استوایی تاکید کرد: ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌هایی نظیر گاز، مناسبات خود را بیش از گذشته در سطح دوجانبه، منطقه ای و جهانی ارتقا دهیم.

وی با بیان این‌که کشورهای آفریقایی برای توسعه و نیز مقابله با هژمونی امپریالیسم نیازمند حمایت کشورهای انقلابی و پیشرفته نظیر ایران هستند، خواستار برقراری رابطه برد-برد با ایران در جهت تامین منافع دو ملت شد.

دیدار با رئیس جمهوری ونزوئلا

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در دیدار با رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به مناسبات مثبت و سازنده ایران و ونزوئلا بر گسترش همکاری‌های تهران- کاراکاس در همه زمینه ها تاکید کرد.

جهانگیری در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، با تشریح اوضاع منطقه و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورهای مستقل، تصریح کرد: باید همه کشورهای مستقل و آزادیخواه در جهت چندجانبه گرایی در جهان تلاش و همکاری کنند.

وی عنوان کرد: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه کشورهایی که سیاست مستقل از این کشور دارند به انحای مختلف اعمال می‌شود،پیامد مثبت رفتار آمریکا برای کشور ما اتکا به توان داخلی و افزایش ظرفیت تولید ملی برای رفع نیازها بوده است.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: شرکت‌ها و صنایع ایران در سال‌های اخیر پیشرفت های ملموسی داشته اند و ما آمادگی داریم تا تجربیات خود را در همه زمینه ها در اختیار کشور دوست ونزوئلا قرار دهیم.

وی همچنین یادآور شد: تدا‌وم سیاست‌های اشتباهی که منجر به تقویت افراطی گری در جهان امروز می‌شود محکوم به شکست است.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام گرم به رهبر معظم انقلاب و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، خواستار تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف با ایران شد.

تاکید بر توسعه همکاری‌ها در چارچوب کمیسیون مشترک

همکاری شرکت‌های نفت و‌ گاز دو کشور می‌تواند زمینه‌های خوبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها فراهم کند.

وی با تشریح سیاست‌ها و اعمال فشار کاخ سفید علیه کشورش، این سیاست‌ها را شکست خورده دانست و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات در منطقه و حمایت از ونزوئلا قدردانی کرد.

دیدار با رئیس جمهور بولیوی

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در دیدار با رئیس جمهوری بولیوی با اشاره به سطح عالی روابط سیاسی ایران و بولیوی، بر لزوم توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

جهانگیری در دیدار اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی که در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حل موانع بانکی در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور، گفت: لازم است تلاش برای حل موانع و مسائل بانکی به صورت جدی تر از سوی بولیوی پیگیری شود.

وی ادامه داد: برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و بولیوی می تواند توسعه مناسبات را تسریع کند،باید دو کشور برگزاری کمیسیون همکاری‌ها را برای حل موانع پیش روی گسترش روابط اقتصادی و راهکارهای توسعه مناسبات فیمابین به صورت جدی تر دنبال کنند.

به گفته معاون اول رئیس جمهوری، ایران برای انتقال دانش و تجربیات به بولیوی به خصوص در حوزه فناوری و نانوفناوری و اجرای پروژه های مختلف در این کشور آمادگی دارد.

رئیس جمهوری بولیوی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور‌ معاون اول‌ رئیس جمهوری اسلامی ایران در چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، گفت: دو‌کشور باید راهکارهای توسعه همکاری‌های فیمابین را از طریق سفیران و وزیران دو کشور‌ بررسی و پیگیری کنند.

وی با اشاره به احداث برخی واحدهای تولیدی لبنی در‌ بولیوی توسط ایران، گفت: این واحدهای تولیدی نتایج خوبی را برای بولیوی دربر داشته و ما خواهان توسعه همکاریها در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی همچنین با اشاره به نیاز کشورش به دانش و فناوریهای نوین، خواستار برخورداری از تجربیات ایران در حوزه های مختلف به‌ویژه نانوفناوری شد.

دیدار با وزیر خارجه لیبی

معاون اول‌ رئیس جمهور‌ی همچنین در دیدار با وزیر خارجه لیبی با تاکید بر این‌که لیبی کشوری بزرگ و بااهمیت در جهان اسلام و قاره آفریقاست، اظهار امیدواری کرد با همت مردم و سران اقوام و طوایف این کشور هرچه سریعتر از بحران خارج شود.

جهانگیری در این دیدار اظهار کرد: مردم لیبی با توجه به تاریخ و سابقه ارزشمند این کشور می‌توانند بر مشکلات فائق آمده و نقش خود را در جهان امروز ایفا کنند.

وی با تاکید بر این‌که دولت و ملت ایران همواره در کنار ملت بزرگ لیبی بوده اند، آمادگی ایران برای توسعه مناسبات و رفع موانع پیش روی همکاری‌های دوجانبه را اعلام کرد.

وزیر خارجه لیبی هم در این دیدار با اشاره به شرایط کشورش در سال‌های اخیر، گفت: اساس رابطه میان ملت‌هاست و ملت لیبی آرزو دارد که مناسباتش با دولت ایران ارتقا یابد.

وی اجرای برخی طرح‌های مشترک نظیر ایجاد ارتباط دریایی میان دو کشور را گامی برای تامین منافع طرف‌ها ارزیابی کرد و افزود: ما برای توسعه صنایع خود به ویژه در حوزه انرژی نیازمند کمک ایران هستیم.
(جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید