سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۰۹
IOTC
پنج شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۱۵۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
رئیس روابط عمومی پایانه های نفتی ایران مطرح کرد :

آتش سوزی ناشی از صاعقه در مخزن ذخیره‌سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ بدون خسارت مهار شد

رئیس روابط عمومی پایانه های نفتی ایران گفت: آتش سوزی ناشی از صاعقه در مخزن ذخیره‌سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ بدون خسارت مهار شد.

آتش سوزی ناشی از صاعقه در مخزن ذخیره‌سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ بدون خسارت مهار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، مجتبی عوض‌زاده رئیس روابط عمومی پایانه های نفتی ایران اظهار کرد: در ساعت ۵۵ دقیقه بامداد پنجشنبه به دلیل برخورد صاعقه، مخزن ذخیره سازی نفت خام شماره ۴۵ پایانه نفتی خارگ دچار حریق شد که با اقدام به موقع آتش نشانان پایانه نفتی خارگ و با آمادگی قبلی، در شرایط توفانی و بارش شدید باران، آتش در مدت ۱۵ دقیقه اطفا شد.

وی تصریح کرد: این عملیات از زمان اعلام وضعیت هشدار و آغاز حریق تا اعزام گروه‌های عملیاتی آتش‌نشان و پایان کار اطفای حریق، در جمع تنها ۳۱ دقیقه به طولانجامید.

عوض‌زاده افزود: روز گذشته به دنبال شرایط جوی نامساعد و باد شدید و بارش باران سنگین به همراه رعد و برق در جزیره خارگ، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیر ارشد پدافندغیرعامل، hse و مدیریت بحران جزیره خارگ، دستور آماده باش و آمادگی کامل برای رعایت تمهیدات لازم به منظور مقابله با شرایط بحرانی در پایانه نفتی خارگ را صادر کرد.

وی ادامه داد: کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ پس از دریافت این دستور، با ایجاد کمیته بحران و تشکیل چهار گروه عملیاتی، برای مقابله با بحران‌های احتمالی در محوطه مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی آماده شده بودند.

رئیس روابط عمومی پایانه های نفتی ایران خاطر نشان کرد: هم اکنون دو گروه‌ عملیاتی جایگزین در محوطه مخازن ذخیره‌سازی و دوگروه دیگر در اسکله آذرپاد و اسکله تی، مدیریت بحران را برعهده دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران ، هوای هم اکنون جزیره خارگ ابری است و طبق پیش بینی سازمان هواشناسی بارش باران به همراه رعد و برق تا پایان امروز نیز ادامه خواهد داشت.

(پنج شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید