جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۵۸
IOTC
پنج شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۰۷۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دبیرکل اوپک:تقاضای جهانی نفت در 5 سال آتی با سرعت مطلوبی به رشد خود ادامه می دهد

تاکید وزیر نفت کویت مبنی بر بی تاثیر بودن تحولات ایران و عراق بر قیمت نفت، اظهار نظر دبیر کل اوپک در باره رشد تقاضای نفت جهان در پنج سال آینده، به‌روزرسانی پالایشگاه باکو تا 80 درصد و 6 زخمی و یک مفقود در حادثه انفجار سکوی نفتی در آمریکا مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

دبیرکل اوپک:تقاضای جهانی نفت در 5 سال آتی با سرعت مطلوبی به رشد خود ادامه می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از خبرگزاری رویترز به نقل از عصام المرزوق وزیر نفت کویت نوشت: اکنون هیچ نشانی از اختلال در عرضه نفت در پی سختگیری های آمریکا علیه ایران درباره توافق هسته ای و همچنین اختلاف میان بغداد و اقلیم کردستان مشاهده نشده است.

در ماه اخیر، آمریکا در پی بازگرداندن تحریم ها علیه ایران و اقلیم کردستان عراق نیز به دنبال کسب استقلال از دولت عراق بود که هیچکدام عملیاتی نشد.

**اوپک رشد تقاضای نفت جهان را در پنج سال آینده مطلوب خواند
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که تقاضا برای نفت در جهان در پنج سال آینده با سرعت مطلوبی به رشد خود ادامه می دهد و پس از آن، این روند کاهش می یابد؛ زیرا تجدیدپذیرها از هرگونه انرژی دیگری سریع تر در حال گسترش هستند.
بارکیندو پیش بینی کرد: میانگین رشد تقاضا برای نفت تا سال 2022 میلادی یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز خواهد بود و در فاصله 2035 تا 2040 میلادی این رقم دوباره به 300 هزار بشکه در روز می رسد.
وی افزود: سهم سوخت های فسیلی در سبد انرژی جهان تا 2020 میلادی به کمتر از 80 درصد و تا 2040 به 75.4 درصد خواهد رسید.

**افزایش تقاضای نفت چین به سود اوپک است
به گزارش رویترز، واردات نفت چین در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) برای دومین بار به بالاترین رقم تاریخی خود رسید.
این میزان 37 میلیون تن معادل 9 میلیون بشکه در روز اعلام شد. میزان واردات نفت این کشور در ماه اوت (مرداد-شهریور) پایین ترین میزان در هشت ماه پیش از آن، یعنی هشت میلیون بشکه در روز بوده است.
واردات نفت چین در 9 ماه نخست سال 2017 میلادی 12.2 بالاتر از مدت مشابه پارسال است که بیانگر رشد رو به افزایش تقاضای این کشور برای پر کردن حجم مخازن تجاری و راهبردی خود است. افزایش تقاضای نفت، موفقیت توافق جهانی کاهش تولید را تسریع می کند.

**کویت: شاید لزومی به تمدید توافق اوپک نباشد
به گزارش روزنامه بیزینس تایمز، عصام المرزوق وزیر نفت کویت گفت: در صورت پایبندی تمامی اعضا به توافق کاهش تولید نفت، شاید لزومی به تمدید آن پس از انقضای قرارداد در ماه مارس 2018 (اسفند - فروردین) نباشد.
المرزوق افزود: کاهش کنونی برای نیل به هدف مورد توافق و احیای توازن بازار کافی است، بنابراین تمرکز همه اعضا اکنون باید پایبندی کامل به توافق یادشده باشد تا دیگر نیازی به تمدید آن نباشد.

**پالایشگاه باکو تا 80 درصد به‌روزرسانی می شود
خبرگزاری ترند به نقل از شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان «سوکار»، اعلام کرد که پالایشگاه حیدر علی‌اف این کشور قرار است 75 تا 80 درصد به روز رسانی شود.
این شرکت خبر داد که به عنوان بخشی از این پروژه دو میلیارد دلاری، حدود 14 تأسیسات جدید در این پالایشگاه ساخته خواهد شد. هدف اصلی از این به روزرسانی افزایش تولید، بهبود کیفیت محصولات پالایشی و در نظر گرفتن استاندارد یورو5 در روند پالایش ذکر شده است.

**6 زخمی و یک مفقود در حادثه انفجار سکوی نفتی در آمریکا
رویترز خبر داد که دیروز (یکشنبه 23 مهرماه) در پی انفجار در سکوی نفتی در ایالت لوئیزیانای آمریکا تا کنون 6 نفر مجروح شده اند و یک نفر مفقود است.
علت حادثه هنوز مشخص نشده است. مقامات آتشنشانی تا پایان دیروز در حال فرونشاندن شعله های آتش بودند.
(پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید