پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۱
IOTC
یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۰۶۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

رکورد شکنی قیمت نفت خام سبک ایران با بشکه ای 57 دلار در هفته نخست مهر

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 29 سپتامبر(7 مهر) با 2 دلار و 2 سنت افزایش به بشکه ای 57 دلار رسید.

رکورد شکنی قیمت نفت خام سبک ایران با بشکه ای 57 دلار در هفته نخست مهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از ایرنا، در نخستین هفته مهرماه، قیمت انواع نفت خام، تحت تاثیر ادامه کاهش تولید نفت از سوی اوپک و کشورهای داوطلب غیر اوپک و کاهش سطح ذخیره سازی نفت خام آمریکا با افزایش روبرو شد.

همچنین پس از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و تهدید ترکیه مبنی بر بستن مسیر صادرات نفت این منطقه، نگرانی هایی در بازارهای جهانی مبنی بر کاهش عرضه نفت شکل گرفت که در رشد قیمت ها تاثیرگذار بود.
در این میان، روسیه نیز تاکید کرده است که از ادامه کاهش تولید تا تابستان آینده حمایت خواهد کرد.
شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که مسکو ممکن است با تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت تا پایان سال 2018 میلادی موافقت کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تأکید کرده است که برای تصمیم گیری نهایی باید تا نزدیک پایان مهلت توافق کنونی منتظر ماند.
رئیس جمهوری روسیه گفت: بر اساس واقعیت‌ها در ماه مارس سال 2018 میلادی، ما تصمیم خود را می‌گیریم، اما احتمال تمدید توافق را رد نمی‌کنم.
اولوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا نیز اعلام کرده است از 10 تا 12 کشور دیگر برای همراهی با توافق جهانی کاهش تولید نفت دعوت شده است.
به گفته وی، کشورهای دعوت شده از منطقه آمریکای جنوبی و آفریقا هستند، هم اکنون 24 کشور در توافق جهانی کاهش تولید نفت حضور دارند.
مجموع عوامل یاد شده، رشد قابل توجه قیمت ها در هفته نخست مهرماه را رقم زدند که البته در هفته دوم مهر، قیمت ها اندکی اصلاح شد.
مدیریت کل اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت با انتشار گزارشی درباره وضعیت بازار نفت در هفته منتهی به 29 سپتامبر(7 مهر) اعلام کرد: نرخ نفت خام سبک ایران در هفته مورد نظر با 2 دلار و 2 سنت افزایش، بشکه ای 57 دلار خرید و فروش شد.
نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی نیز در هفته مورد بررسی با یک دلار و 49 سنت رشد، بشکه ای 54 دلار و 53 سنت معامله شد.
قیمت سبد نفتی اوپک در هفته مورد بررسی با یک دلار و 56 سنت افزایش، بشکه ای 55 دلار و 78 سنت داد و ستد شد.
نفت خام دبلیو.تی.آی (WTI) آمریکا نیز در هفته منتهی به 7 مهر با یک دلار و 77 سنت رشد، 51 دلار و 83 سنت برای هر بشکه داد وستد شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با یک دلار و 92 سنت رشد، بشکه ای 58 دلار و 59 سنت مبادله شد.
همچنین هر بشکه نفت خام شاخص دبی و عمان نیز به ترتیب با یک دلار و 21 سنت و یک دلار و 34 سنت افزایش، به قیمت 55 دلار و 54 سنت و 56 دلار و 20 سنت داد و ستد شد.
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید